מיכל עבאדי-בויאנג'ו מונתה לחשב הכללי באוצר

ב"גלובס" פורסם כבר בשלהי חודש מארס כי עבאדי-בויאנג'ו צפויה להתמנות לתפקיד, וזאת לאחר ששטייניץ הכריז כי הוא רוצה לראות יותר נשים בתפקידים בכירים באוצר

מיכל עבאדי-בויאנג'ו, ראש אגף החשבות של הבנק הבינלאומי, תמונה לתפקיד החשב הכללי באוצר במקומו של שוקי אורן, שהודיע על עזיבתו. כך נודע ל"גלובס". הודעה רשמית בנושא תצא לפני הצהריים. ב"גלובס" פורסם כבר בשלהי חודש מארס כי עבאדי-בויאנג'ו צפויה להתמנות לתפקיד.

עבאדי-בויאנג'ו, עו"ד ורו"ח בהשכלתה, עשתה מסלול ארוך בשירות הציבורי. ב-2003 מינה אותה שר האוצר אז בנימין נתניהו לתפקיד יו"ר נכסים מ.י, והיא מילאה אותו במקביל לתפקידה כסמנכ"ל במשרד הבריאות. כיו"ר נכסים מ.י, ניהלה עבאדי את הפרטת דיסקונט. יחסיה של עבאדי עם נתניהו התערערו לפני כמה שנים, אולם היא נחשבת מקורבת לסביבתו של שר האוצר, יובל שטייניץ.

את סבב הראיונות לתפקיד החל שטייניץ בתקופה האחרונה. הוא הצהיר מעל כל במה כי היה רוצה לראות בצמרת האוצר גם נשים וכי יפעל למנות אישה לאחד התפקידים הפנויים. מינוי החשב הכללי באוצר דורש את אישור הממשלה ואת ועדת המינויים הבכירים של נציבות שירות המדינה.

"עד היום בצמרת הכלכלית כיהנו גברים וחיפשתי מועמדת ראויה ומתאימה לתפקיד הרם והמשפיע", אמר שטייניץ בתגובה. "היא משלבת נסיון מאוד מוצלח במגזר הפרטי והציבורי. אין לי ספק שתוכל להיות חשכ''ל מצוינת. בקרוב שוקי ארון יעניק לה חפיפה ראויה ומקצועית".