"הכנסתי תנ"ך לשירותים כדי להתרכז - ורוצים להרוג אותי"

פרידה הכט מ"האח הגדול": "לא הייתי ממליצה לאחרים להשתתף בתוכנית" ■"אם הייתי רוצה את המיליון, הייתי לוקחת אותו" ■ וגם: מדוע סטרה פרידה לעורך "האח הגדול", יורם זק?

הדבר הראשון שפרידה הכט עשתה לאחר שיצאה מבית האח הגדול היה לגשת לעורך התוכנית יורם זק ולתת לו סטירה מצלצלת. "הוא בא לחבק אותי בחדר ההפקה, ולפני שהספיק הוא חטף ממני כזאת סטירה", היא מחייכת. "תקשיבו לי טוב, אף אחד לא חטף ממני כזו סטירה עד היום. אמרתי לו, 'יא בן זונה', וטראח העפתי לו סטירה ואמרתי, 'אל תדאג, עוד מעט תבוא השמאלית לאזן. זה על כל מה שעשית לי בתוך הבית שלושה וחצי חודשים'. הוא מתח איתי את החבל הרבה פעמים. הייתי נכנסת לחדר, מקללת אותו, צורחת 'נמאס לי ממך. ממה אתה כל-כך נהנה? יש לי כל-כך הרבה מה להציע וזה מה שאתה רוצה להוציא ממני?'".

- איך הוא הגיב לסטירה?

"צחק. אחרי הסטירה גם אני נרגעתי, וצחקנו יחד. ואז סיפרו לי על הקטע של דנה עם הציצים. איך יורם אמר בבדיקת סאונד 'ערב טוב דנה, יש לך חצי דקה לשכנע את הצופים למה את זו שרוצה שאני אשחק לה עם הבולבול בין השדיים".

- ומה חשבת על זה?

הכט צוחקת: "שאלתי אותו אם הוא לא רוצה לשים את הבולבול בין השדיים שלי. כמה שאני פמיניסטית, זה מה שמתבקש כשמישהי מבליטה אותם בכוונה כמו דנה (הכט מחקה את המתמודדת דנה רון ומקשיתה את הגב). לא מבינה איך לא נתפס לה הגב ככה".

הכט ודנה כבר הספיקו לעשות סולחה מתוקשרת, ובינתיים זק הודיע כי הוא פורש מהתוכנית, אבל הפרשה הזו, נדמה, הסעירה גם את מי שלא צפה בעונה הנוכחית, ששברה את שיאי הרייטינג.

- על זק אמרו בחוץ שהוא הפסיכולוג והאבא של האח הגדול עבור המתמודדים וזה חוסר אמון גדול שהוא תוקע להם הערה כזו מגעילה וסקסיסטית.

"אז בואו אני אסביר לכם משהו על ההתנהלות שם. כל הבנות, חוץ ממני, היו מאוהבות ביורם זק. בימים שיורם דיבר בשם האח הגדול ולא אחד המחליפים שלו, כולן רבו על הכניסה לחדר".

- עד כדי כך?

"כן. יורם היה האח הגדול. היו מקליטים אותנו עם האחרים ויורם אחר כך היה שואל את השאלות. יורם היה מדבר איתנו רק בימים של המשימות אבל כמעט לא היה לנו דיבור רגשי איתו. הבנות בבית חשבו שהוא חתיך. רק אני אמרתי לו מול המצלמה, כמה שאתה מכוער ככה אתה מוכשר".

- וגם מניפולטיבי. בטח הרגשת את זה.

"כל הזמן. קחו לדוגמה את סיפור הטבק. זה היה תנאי הכניסה שלי לבית. בגלל שהייתי מכורה לסמים, אני חייבת לעשן. ההפקה קיבלו ממני טבק לפני הכניסה והבטיחו שלא יחסר לי אף פעם, אבל יורם זק החליט שאתמודד על זה במסגרת התקציב השבועי".

- ניהלת על זה ריבים אפילו שידעת שבכל מקרה תקבלי את הטבק? הכול היה הצגה?

"הדיירים לא יכלו לדעת שאקבל, ויורם אמר - זה רק בתקציב. לי היה ברור שאם לא אקבל את הטבק שלי אני עולה במדרגות ועוזבת בלי לחכות להדחה; וידעתי שההפקה לא תיתן לזה לקרות".

- ניהלת את העניינים ביד רמה. אולי היה קשה לוותר עלייך.

"אחרי הסטירה, יורם חיבק אותי ואמר, 'את עשית לי את הרייטינג. אני הולך לעשות עונת VIP, את באה נכון?'. אמרתי לו, 'נראה לך?!'. אני לא מצטערת שנכנסתי לזה, אבל אין סיכוי שהייתי עושה את זה שוב. כל-כך השתעממתי, שהכנתי עבודות יצירה מהקרטונים של הפיצה ומהאריזות של הפדים. אחת הסיבות שהכניסו את מירב בטיטו לבית הייתה כדי שיהיה לי עניין. הם ראו שאני כבר יוצאת מדעתי מרוב שאין לי עם מי לדבר.

"גם אפשרו לי, בניגוד לחוקי הבית, לישון בצהריים. אם נרדמתי בחדר השינה היו מעירים אותי, כי אי-אפשר לתת לי ולאחרים לא. אבל כשנרדמתי בנסט (החדר הסגור שנבנה בחצר, מחוץ לבית) לא העירו אותי. בגלל זה לא נתתי לאחרים להיכנס איתי לשם בצהריים".

- אפשר לומר שההפקה עושה הנחות למי שהיא חפצה ביקרו, אחרת לא היית זוכה לביקור של הספר האישי שלך.

"כשאמרו לי שאין כזה דבר תספורת נכנסתי ללחץ. אילן רובין סגר את המספרה בשבילי והגיע שלוש פעמים לספר אותי בבית 'האח הגדול'. אבל באותה הזדמנות הוא גם סיפר את עמיר, סיוון, נופר ודנה, עשה צבע לתאומות וגוונים לליהיא. הלבישו אותו כמו נינג'ה עם מסכה כדי שלא נזהה אותו, אבל אני זיהיתי לפי העיניים. בפעם השנייה שהגיע כבר הכנתי לו תה עם נענע".

- השפעת על עוד מהלכים שאנחנו לא מודעים להם?

"הפסיכולוגית של ההפקה התחילה להיפגש איתנו פנים מול פנים, אחרי שבשבועיים הראשונים לא הסכמתי לדבר איתה דרך המצלמה. פשוט קמתי והלכתי. בפעם השלישית, נכנסתי לחדר והיא ישבה על הכורסה מולי. אמרתי לה, 'איזה יופי, תביאי חיבוק' וישבנו לדבר. לא הרגשתי שהיא שירתה את ההפקה. היא מאוד הזדהתה איתנו. אפילו התקשרה לפסיכולוגית שלי כשראתה שאני מתבודדת מדי, והיא הרגיעה אותה שפרידה מאוד חזקה".

"באים הרבה למסעדה"

הכט, 47, הייתה הדיירת הכי דומיננטית בבית האח הגדול. קשה היה לפספס אותה. אישה גדולה, כריזמטית, בשיער קצוץ מאפיר, שמילאה לפרקים את תפקיד זקנת השבט והביג מאמא שמבשלת לכולם, אבל בעיקר זכורה כמי לא דפקה חשבון ולא הותירה איש מהדיירים אדיש. אף על פי שההחלטה הסופית לגבי הדחות הדיירים נתונה להצבעת הקהל, כל מי שהכט סימנה סיים את דרכו בבית בתוך זמן קצר.

גם הכט וגם דנה רון הציגו מודלים של נשיות חזקה ואסרטיבית. אבל זו של הכט, על עברה הצבעוני כמכורה לסמים, כנהגת משאית וכפועלת בניין, נתפסה כאותנטית יותר וקנתה לה מעריצים רבים. לא היה שבוע כמעט שבו הכט לא הועמדה להדחה בידי הדיירים, אבל הקהל החליט להשאירה בבית. ל"פרידה הכט - מאכלי עדות", מסעדת האוכל הביתי שהכט השאירה בחוץ, זה בטח לא הזיק.

כשם שהחומוס של אכרם, בעלה של פותנה ג'אבר מהעונה הקודמת, זכה לעדנה בעקבות השתתפותה בתוכנית, גם המסעדה של הכט בדרום רחוב בן-יהודה התל אביבי זכתה בחודשים האחרונים לתשומת לב מיוחדת.

"מגיעים הרבה אנשים כדי לראות אותי. המקום עובד הרבה מעל הממוצע. מאז שיצאתי מהבית לא חזרתי לבשל במסעדה, כי כל הזמן קוראים לי החוצה. נשים מגיעות לספר שמאז שראו אותי בטלוויזיה העצמתי אותן ושהן מעיזות לעמוד על שלהן ולהסתכל לגברים בעיניים. אחת מהן אמרה לי שרק בזכותי עזבה בעל מכה. השבוע הגיעו למסעדה שלושה גברים במרצדס שחורה. אחד מהם תפס אותי בכתפיים ואמר, 'אני רוצה שתהיי ראש הממשלה הבא שלנו, רק את תזיזי כאן דברים'. גם כשהייתי בתוך הבית באו הרבה. תלוי בהתבטאויות שלי".

- אחרי שפרגנת למחבלים מתאבדים, המסעדה התרוקנה?

"נו באמת, הבינו אותי לא נכון. התכוונתי לומר שאם היינו מפרגנים לפלסטינים מלכתחילה, הם לא היו מגיעים למצב הזה. אפילו שבבית הספר קיבלתי תשעים בלשון, הניסוח שלי כנראה לא היה מוצלח".

"עשו לי כבוד בהפקה"

הכט אמנם לא פוליטיקאית - היא מתלהטת במהלך הראיון ורחוקה מאוד מהתנסחויות פוליטיקלי קורקט - אבל ככל שזה נוגע לעסק נראה שכבר הפנימה שפליטת פה קטנה יכולה לרומם או לרסק אותו כליל; לא לוקסוס שהיא יכולה לאפשר לעצמה, במצבה הכלכלי הנוכחי.

"הגעתי לאח הגדול בעיקר כדי לנוח מניהול המסעדה, אבל בטח שחשבתי על האפשרות שזה ירים את העסק. אתן יודעות כמה חובות יש לי? לא לספקים, להם אני לא חייבת כלום. אלה חובות ישנים מהתקופה שהשקעתי חצי מיליון שקל כדי לפתוח את המסעדה ועוד הייתי צריכה להחזיר חובות מימי הסמים. לפני שפתחתי את המסעדה בישלתי מתוך דירה קטנה, אבל העירייה רצתה לסגור את העסק. בית המשפט התחשב בתהליך השיקום שלי ונתן לי שנה כדי לצאת. פתחתי את המסעדה כי לא הייתה לי ברירה, וכיוון שאני עובדת לפי אינסטינקטים ודי חלשה בניהול, עדיין אני חייבת כסף".

- מיליון השקלים לדייר האחרון בבית היו מאוד עוזרים במצבך. התאכזבת כשהודחת רגע לפני הגמר?

"אם הייתי רוצה את המיליון הייתי לוקחת אותו. מדברת יפה אל הקהל כדי שיצביע לי, עושה מה שצריך. זה היה מכסה לי בדיוק את החובות. אבל זו לא הייתה הכוונה. לא רציתי את הכסף הזה ולא הגעתי לתוכנית בשבילו. יורם התעצבן כשהבין שלא רציתי להגיע לגמר ולקחת את המיליון. אמרתי לו, 'אני יודעת שמגיע לי יותר מלכולם, ולא בגלל שאני הכי מבוגרת וחכמה, אפילו שגם בשנות העשרים שלי הייתי יותר חכמה מכל הילדים האלה. בכל פרמטר אני עוברת את כולם, אבל אני לא בנויה לקבל ככה כמות גדולה של כסף'".

- למה בעצם?

"כי כשבא לך בחיים משהו גדול וטוב באקסטרים, למשל הרבה כסף, משהו רע יילקח ממך, גם כן באקסטרים. לא יעזור, האיזון חייב להישמר".

- ואם היית מעפילה לגמר בתוכנית, היית מחבלת לעצמך בסיכויי הזכייה?

"באחת הפגישות עם הפסיכולוגית ביקשתי שתדבר עם תותי (עו"ד חגית רימון, בת זוגה של הכט) כי הייתה לי הרגשה לא טובה. כששאלתי אחרי זה מה שלום תותי, היא לא רצתה לענות לי. רק אמרה שקשה לה. תותי לא הכירה את הצדדים האלה שלי, והרבה יותר חשוב לה ממני מה יגידו. זה הלחיץ אותי ורציתי כבר לצאת. יום לפני שעזבתי, קיבלנו סיר מיוחד לקוסקוס, אחרי שביקשתי אותו הרבה פעמים. ידעתי שזה סימן שלמחרת אני עוזבת. שזו הייתה מין ארוחת פרידה שאפשרו לי להכין".

- באותו זמן ההצבעה עדיין הייתה פתוחה. יכול להיות שלא התחשבו באס.אמ.אסים או שהענקת משמעות גדולה מדי לסיר הקוסקוס?

"יכול להיות שליהיא (גרינר) קיבלה יותר קולות ממני. אבל אני מרגישה שעשו לי כבוד בהפקה כשנתנו לי לצאת לבד. חגית הצביעה לי כל העונה בסך-הכול שלוש פעמים. החברות שלי לא הצביעו לי בכלל, כי הן ראו שאני במצוקה ולא טוב לי שם. האלימות הזאת שיצאה ממני בתוכנית החזירה אותי לתקופה שהייתי נרקומנית. נבהלתי מעצמי ושנאתי את עצמי על הצעקות, כי מאז שאני נקייה הכול עובר לידי, והתוכנית הזו הביאה אותי למקומות שאפילו לא ידעתי עליהם. כשחיבקתי את תותי רגע אחרי שיצאתי מהבית היא אמרה, 'זה מוזר לי', ונבהלתי. הסתכלתי עליה ואמרתי לה, 'מה מוזר? שום דבר, הכול כרגיל, חזרתי אותו דבר'".

- היית ממליצה לאחרים להשתתף בתוכנית?

"חד-משמעית לא. עד שאת בפנים את לא מבינה מה זה באמת. בגלל שזה סיר לחץ אינטנסיבי וסגור, הכול שם עוצמתי מאוד; את מגיעה לאוקטבות שבחיי היומיום את יכולה לבחור שלא להגיע אליהן. למי שבכל זאת ילך הייתי מציעה לנשום עמוק, לספור הרבה פעמים עד עשר, ולדעת ליהנות מהשיעמום".

- ראית כבר את הפרקים?

"כלום. הטלוויזיה אפילו לא מחוברת. אני מדברת רק על סמך דברים שחוויתי בתוך הבית. אין לי מושג מה שודר ומה לא".

"קמפיינים? אולי לאל-סם"

הכט לא ממש סגורה על האופן שבו התגלגלה לתוכנית. היא מעריכה שאנשים מצוות ההפקה שנמנים עם לקוחות המסעדה קלטו שמדובר בטיפוס מעניין והמליצו עליה למלהקים. "עד היום אני לא יודעת איך זה עבד. כששאלתי איך הגיעו אליי, אף פעם לא ענו לי".

מי ששכנע אותה שהתוכנית תעשה לה טוב היה דווקא המתקשר שלה, שדורש ממנה זה שנה לצאת לחופש אמיתי, אחרת תתמוטט. "כשסיפרתי לו על ההצעה מהאח הגדול, הוא חייך ואמר, 'אני לא מכיר את התוכנית, אבל נשמע שאין דבר יותר טוב מזה, שם תהיה לך ההתנתקות האמיתית".

- קשה לקרוא לחוויה האינטנסיבית הזאת התנתקות.

"אתן יודעות מה זה להוריד את העסק מהכתפיים שלי? אף פעם לא הצלחתי להאציל סמכויות. וגם כשניסיתי זה לא עבד, ולקחתי הכול עליי חזרה. עד שנכנסתי לתוכנית הייתי מבשלת, מנהלת, אחראית על הספקים ועל ההזמנות. יומן לא ניהלתי, כך שבראש ידעתי מה יש לי במלאי, וטלפונים היו רק בנייד.

"אחי טל, ונדב, הבן שלי, שיגעו אותי שאלך, כי אני לא יוצאת לחופשות. אולי לילה בצימר, פעם בשנה. אני מפחדת לעזוב את המסעדה, וגם לא נעים לי לבזבז כסף, כשאני בעצמי חייבת כספים. ואחי אמר לי, 'לכי, פה את לא צריכה לבזבז כסף, אולי גם ישלמו לך".

- ואולי גם יגיעו קמפיינים. עתי (שולברג) כבר מדגמן להוניגמן ולסודה סטרים. גם את קיבלת הצעות?

"הייתה הצעה מאיזו מעצבת שאדגמן שמלות. נראה לכן שעם הרגליים העבות והנפוחות שלי אני אלבש שמלות? אני מתביישת. במהלך העונה אפשרו לנו לקבל עוד מזוודה של בגדים לבית. חגית כתבה בפייסבוק שאפשר להעביר לי בגדים, והיחצנית של אלמביקה קראה את זה ושלחה לי דרכה. שתי חולצות נתתי לליהיא ואת השאר לבשתי. גם ג'קי (מנחם - הזוכה בתוכנית) ועמיר לבשו מותגים. ג'קי של גאנט ועמיר של טרו רליג'ן. לא מתאים לי קמפיין של שמלות. קמפיין לאדידס אני מוכנה. או להום סנטר, כי סללתי כבישים ובניתי קירות גבס, ואני יודעת לעשות הכול. גם 'אל-סם' יכול להתאים לי".

- לקחת כבר סוכן? 15 דקות התהילה עלולות להיגמר מהר.

"אני בתהילה כבר 47 שנים. קשה מאוד לשכוח אותי. קופרמן (אלעד קופרמן, מפיק האח הגדול) הציע לי תוכנית אוכל, אבל אני לא באמת בשלנית, ואני לא מתיימרת להיות טובה בזה".

- יש לך מסעדה שמבוססת על הבישולים שלך.

"אפשר להוציא ממני יותר דברים מאשר אוכל. חברות שלי תמיד חשבו שאני צריכה לפתוח חדר ייעוץ במסעדה, כי הלקוחות שלי באים לאכול אבל גם לדבר. הצעתי לקופרמן משהו אחר. אני לא יכולה עדיין לספר, אבל הוא ילך על זה".

- איזו הצעה הייתה משמחת אותך הכי הרבה?

"אני רוצה לפתוח כפר נשים שאני חושבת שהוא יהיה ייחודי בעולם. זה יהיה כפר שכבר תכננתי בראש, אני רואה איך הוא יהיה בנוי גם. יהיה בו את הבית שלי עם הכלבים והחתולים, עם הירקות שאני אגדל, הנגרייה שלי, אני אבנה את כל החדרים, יהיה קמפינג, תהיה המסעדה שלי בכניסה שתוכל לשרת אנשים באזור. נשים תבואנה אלי לכפר הזה לנוח מהעול של החיים, יכולות לבוא עם הילדים עד גיל 10 ואני אתן להן כל מה שרק אוכל: ייעוץ, מסיבות, להיות הן עצמן, לשמח אותן. לעשות כנסים לנשים, להביא הרצאות להעצמת נשים, לפנק אותן בספא הכי טוב שיש".

- על תקן איזה טיפוס הגעת לדעתך לתוכנית?

"קודם כול של אימא. בגיל 6 כבר הייתי האימא של אימא שלי. בטח לא הבשלנית. קופרמן אמר לי, 'פרידה, לא בשביל זה אני מביא אותך'. כלומר שאבשל מדי פעם, אבל לא כמו פותנה, שלא נתנה לאף אחד להתקרב למטבח. כשראיתי שאין לאף אחד התלהבות או נכונות לבשל, לקחתי את המושכות. לא מהמקום של להשתלט, אלא כדי לעזור".

- העובדה שאת לסבית שיחקה תפקיד?

"לא, גם לא הבליטו את זה. אילו הייתי נכנסת לשם כרווקה בת 25, עם כל ההורמונים, הייתי שוכבת עם כולן, אבל באתי ממערכת יחסים זוגית. קופרמן אמר לי שהוא רוצה אותי בגלל האישיות שלי ובגלל המסר שאעביר כאקס נרקומנית".

- הצטיירת בעיקר ככוחנית מאוד.

"כוחנות זה ממני והלאה. אני אדם חזק, ולאנשים יש בעיה להבחין בין חוזק לכוח. ביומיום אי-אפשר להתעמת איתי. איפה שאני מרגישה מלחמה אני לא שם. אם יש לקוח שלא בא לי טוב בעיניים, שהאנרגיות שלנו לא עובדות יחד, אני אומרת לו בחיוך, 'מאמי, לך תאכל במקום אחר, יש מלא מסעדות בתל אביב'".

- גם ב"ארץ נהדרת" סימנו אותך ככה. אהבת את החיקוי של טל פרידמן?

"מאוד".

- הוא לא נראה לך סטריאוטיפי מדי?

"נו בחייכן, הרי כל האח הגדול, כל הריאליטי, זה שטחי. שלשום, לפני שנרדמנו, תותי אמרה לי, 'איך אפשר להגיד שאת כוחנית?'. היא תמיד מתרגזת על איך שאני מוותרת, וכמה שאני שפוטה ופראיירית של כולם. הבעיה בבית האח הגדול היא שאין לאן לברוח, בעיקר לאדם כמוני, שרגיל לחיות לבד. תותי ואני לא גרות יחד, כי יש לה ילדים קטנים וקשה לי עם זה. ובתוכנית את צריכה להתמודד מול אנשים שבחיים האמיתיים הייתי מסובבת להם את הגב והולכת; אנשים שחלקם לא היה זוכה ממני לשלום ברחוב".

"אני מסתגלת לכל מקום"

לצילומי פגישת האיחוד של דיירי הבית, ששודרה במוצאי השבת האחרונה, לא רצתה הכט להגיע. "מבחינתי זה היה ונגמר, אין מה לדבר על זה יותר. הגעתי בגלל המחויבות להפקה. הציעו לי כוס יין ושתיתי כמעט בקבוק. וכשאני שותה החיוך לא יורד לי מהפנים, בגלל זה לא הפסקתי לצחוק גם אחרי שארז אמר שזה היה 'הבית של פרידה' ועורר צעקות".

- בעיקר אצל דנה, שקראה לך מטורפת.

"האישה הזו כל-כך חסרת ביטחון, שהיא כל הזמן עם החצים בחוץ. הכול אצלה פוזה. לפני אחד השידורים החיים בערוץ 2 לבשתי גופיית סבא לבנה שקניתי בתחנה המרכזית, חמש ב-100. דנה החליפה בגדים וחזרה גם היא עם גופיית סבא. אמרתי לה, 'אני רואה שהחלפת לגופייה כמו שלי'. אז היא ענתה לי בפרצוף תוקפני, 'נראה לך שזה כמו שלך?! שלך עלתה 20 שקל בשוק בצלאל ושלי 300 מאות שקל בכיכר המדינה'. אתן מבינות את הריקנות?".

- איך תסבירי שכל מי שיצא נגדך - הודח?

"למזלי יש צדק ויושר בעולם. האנשים שהעמדתי להדחה בתוכנית לא היו אלה שלא הסתדרתי איתם, אלא כאלה שחשבתי שיהיה נורא אם הילדים בחוץ יעריצו אותם. איך שאני חונכתי, איך שאני רואה את העולם, כואב לי שאין ערך מוסף מעבר למראה ולחומרנות".

- לג'קי הגיע המקום הראשון?

"שמחתי בשבילו מאוד. הכסף הזה ייתן לו 'פוש' גדול. ידעתי מההתחלה שהוא יזכה, כי ג'קי כמעט אף פעם לא הועמד להדחה. תמיד ריחמו עליו, גם בגלל סיפור החיים שלו וגם כי הוא נראה חלש ורגיש ונופר עוד הקטינה אותו כל הזמן, אז בכלל. אבל זו טעות מצדנו לרחם על אנשים כמוהו, כי הוא בחור בריא שיכול לעבוד לדאוג לעצמו, ואם נרחם עליו הוא תמיד יהיה נתון לחסדים של אחרים. הבעיה שלו שהוא שומר הכול בפנים, אין לו ציפורניים מרוב שהוא אוכל את עצמו".

- את תמיד הרגשת נוח עם עצמך?

"בכל מקום שתשימי אותי אני אסתדר, וזה יהיה הבית שלי. אני ישר מסתגלת, ישר מרגישה שלי. אני זוכרת שנכנסתי בגיל 13 לתיכון חדש בתל אביב, כחלק ממגמת האינטגרציה, ובתחילת השנה נכנסה המורה לכיתה וביקשה מכל ילד להגיד את שם משפחתו, מאיפה הוא בא ומה הורים שלו עושים. התחלחלתי מהשאלה, אבל ישר אמרתי בגאווה גדולה, 'אני פרידה הכט מפרדס כץ; אבא שלי נהג משאית ואימא שלי עקרת בית', ואפילו התחרטתי שקוראים לי הכט, כי זה שם אשכנזי מדי. לא אמרתי למורה שלאבא יש חברה של שמונה משאיות ושהוא מרוויח יותר ממנה ומבעלה יחד, ושהוא הכי נדיב ויכול להאכיל את כל פרדס כץ בכסף שהוא עושה. אבל חברה שלי, שהיום היא רופאת ילדים, הופלתה לרעה בגלל שם המשפחה המזרחי, והיא עוד אמרה למורה שהיא מבני ברק במקום מפרדס כץ".

הרגישות החברתית הזו לא הפריעה להכט לקרוא את התנ"ך בשירותים בבית האח הגדול, מה שגרר קרב ענקים עם המתמודד יורם כהן, שהודח כמה שבועות לאחר מכן. השבוע היה מי שזכר לפרידה את הפרשה הזו: אלמונים מרחו צואה על קירות המסעדה שלה וכתבו "אל תתעסקי עם התורה".

הכט מנסה להסביר השבוע שלא הייתה לה שום כוונה לזלזל בתנ"ך: "היינו 17 איש עם אסלה אחת, והיה קשה להתרכז. כל רגע מישהו דפק בדלת, והמצלמה בשירותים, אפילו שהייתה סגורה, גם הלחיצה. אמרתי ליורם כהן, 'אנשים הדפיסו את הספר הזה בדפוס אוריינט ביפו, זה לא שאלוהים כתב אותו באותיות קודש. ואני שומרת עליו יותר ממך, כי אתה קורא תוך כדי אכילה ומלכלך את הדפים בגבינה ובעגבנייה. אני בסך-הכול קוראת אותו בחלל אחר'. זה היה בבחינת פיקוח נפש, הייתי חייבת לקרוא משהו".

- יש לך משהו להגיד לאנשים שהשחיתו את המסעדה שלך?

"אני חושבת שזו בושה שאנשים מגיעים לקיצוניות כזו, אבל אני גם אומרת שלהצלחה יש מחיר. הרי כל אחד מאיתנו נפגע ממשהו בכל יום. כשאני פותחת את העיתון בבוקר אני נעשית חולה מכל העוולות שקורות פה. זה כאילו קורה לי. זה נורא שהקיצוניים האלה מנהלים לנו את החיים. אגב, כתוב בכל מיני מקומות שרוצים להרוג אותי. אם אני אמות זו תהיה אבידה לחברה הישראלית".