פייסבוק נגד טוויטר: משיקה עמוד ייעודי מיוחד לעיתונאים

השיקה את עמוד Journalists on Facebook לשיפור הקשר בין העיתונאים לקוראים; אלפים כבר הצטרפו ■ המטרה: גניבת "נתח שוק" מטוויטר מול קהל העיתונאים ברשתות החברתיות

פייסבוק השיקה היום (ד') עמוד מיוחד המיועד לעיתונאים המעוניינים להשתמש ברשת החברתית כפלטפורמה לאיתור מקורות ושיפור הקשר השוטף עם קהל הקוראים שלהם, אשר נקרא "Journalists on Facebook".

מיד עם העלתו הצטרפו לעמוד אלפי עיתונאים, אשר מעוניינים להשתמש בפייסבוק ככלי נוסף לאיתור מקורות מידע חדשים, שיפור הקשר השוטף עם קהל הקוראים וקידום סיפורים וכתבות מפתח דרך האתר.

"העמוד החדש ייספק לעיתונאים את האמצעים הטובים ביותר לשילוב הפיצ'רים הקיימים בפייסבוק בעבודתם ולשמור על קשר עם קהל המשתמשים של פייסבוק, בהיקף של מעל 500 מיליון משתמשים", כך נכתב בתיאור העמוד.

בנוסף לכך ובאותו הקשר, מתניעה הרשת החברתית המצליחה פרויקט נוסף המכונה "Journalism Meetup", אשר במרכזו תוכנית הדרכה לעיתונאים האמורה לסייע להם לייצר דיאלוג עם הקוראים, תוך שימוש בכלל הכלים שפייסבוק מסוגל להציע להם.

ברקע הדברים, גוברים הקולות בקרב מומחי אינטרנט כי מטרת המהלך הינה ניסיון לדריסת רגל של פייסבוק מול קהל העיתונאים ברשתות החברתיות - קהל אשר עד כה העדיף באופן גורף להשתמש בטוויטר לצרכים אלה. טוויטר עודנו מהווה כלי להעברת מסרים בצורה יעילה ופשוטה, ונמצא בשימוש על-ידי גופי תקשורת ועיתונאים רבים.

אין הערכות חד-משמעיות לגבי יכולתה של פייסבוק להתעלות על טוויטר - המהווה כלי יעיל ופשוט להפצת ושיתוף מידע להמונים - בהיבט זה, אולם כבר עם פרסום הדף עלו ברשת שלל סקירות הבוחנות את יתרונותיהן וחסרונותיהן של כל אחת מהמדיות.