קרדן ממשיכה במסע: תרכוש בנק בולגרי ב-15 מיליון אירו

החברה הבת דן רכב הבטיחה אמש גיוס אג"ח של כ-295 מיליון שקל ממוסדיים ■ סך נכסי הבנק הנרכש עמדו בסוף 2010 על כ-101 מיליון אירו מהם 11 מיליון אירו הון עצמי

קרדן ללא הפסקה: הנפקת האג"ח של החברה-בת דן רכב , זכיינית אוויס בישראל, זכתה אתמול לביקושים של כ-650 מיליון שקל בשלב המוסדי. החברה הבטיחה גיוס של 295 מיליון שקל בשלב זה (מתוך מסגרת גיוס של 400 מיליון שקל).

S&P מעלות העניקה לדן רכב (ששמה ישונה בקרוב לקרדן רכב) דירוג A פלוס. מלבד חברת השכרת הרכב מחזיקה קרדן גם ב-UMI, יבואנית רכבי ג'נרל מוטורס, אופל ואיסוזו.

אתמול דיווחה קרדן, על הסכם לרכישת בנק בבולגריה תמורת 15 מיליון אירו (כ-74 מיליון שקל). לפי הנתונים שקרדן מציגה, סך נכסי הבנק הנרכש (NLB Banka Sofia AD) עמדו בסוף 2010 על כ-101 מיליון אירו - מהם תיק ההלוואות עמד על כ-90 מיליון אירו, והונו העצמי על כ-11 מיליון אירו.

קרדן פועלת בשישה מגזרי פעילות, ומתמקדת בשלושה תחומים עיקריים: נדל"ן (GTC), תשתיות מים (תהל), ושירותים פיננסיים (KFS). קרדן מנהלת את עיקר פעילויותיה בשווקים המתעוררים באירופה, בסין ובישראל.

נפילה יקרה בבנק האוקראיני

מהדוחות השנתיים של קבוצת קרדן N.V, שפורסמו בשבוע שעבר, עלה כי הקבוצה, שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, נכוותה בצורה קשה מהשקעותיה בתחום הבנקאות. בסיכום 2010 הציגה קרדן הפסד של 27 מיליון אירו. זאת לאחר שספגה הפסד של כ-80 מיליון אירו מ-VAB Bank האוקראיני, שאת מכירתו תמורת כ-53 מיליון אירו השלימה בחודש ינואר.

את פעילות הפיננסים של קרדן במזרח אירופה מרכזת החברה-נכדה TBIF, העוסקת בבנקאות, אשראי קמעונאי וליסינג מימוני ותפעולי. תיק האשראי של החברות שבהן היא מחזיקה, עמד בסוף 2010 על 1.1 מיליארד אירו.

הרכישה הנוכחית מגיעה לאחר סדרת מימושים נרחבת, שהסתכמה בכ-2.2 מיליארד שקל. אחד המימושים היה כאמור זה של הבנק האוקראיני.