לא לפי התסריט: Dish רכשה את בלוקבאסטר ב-321 מיליון דולר

חברת הלוויין Dish, המספקת שירותי תוכן, רכשה את רשת השכרת הסרטים שפשטה לאחרונה רגל ■ העסקה, שבוצעה ברכישה פומבית, מייצרת שחקן חדש בזירת התכנים האינטרנטיים

חברת הטלוויזיה בלוויין Dish, המספקת ללקוחותיה גם שירותי צפייה באינטרנט, רכשה היום (ד') במכירה פומבית את חברת השכרת הסרטים בלוקבאסטר, אשר פשטה לאחרונה רגל לאחר שצברה חובות של מעל מיליארד דולר.

Dish רכשה את בלוקבאסטר, אשר לה יותר מ-1,700 סניפים הפרוסים ברחבי העולם, בסכום של 321 מיליון דולר.

"אין לנו עדיין תוכניות ספציפיות בנוגע למהלך", הבהיר צ'ארלי ארגן, מנכ"ל דיש . "אולם סביר שנשתמש בספריית הסרטים העניפה של בלוקבאסטר, במספר דרכים שונות".

בתעשיית הבידור האמריקנית תהו היום באשר ליתרונות שתעניק רשת השכרת הסרטים לספקית התוכן והעלו ספקולציות באשר לשילובה בפעילות החברה.

Dish עשויה, על-פי מומחים בארה"ב, לנצל את פריסת הסניפים הנרחבת של בלוקבאסטר בכל העולם, כדי לשווק את מוצריה ללקוחות נוספים; בנוסף, עם הרכישה יוכלו כנראה לקוחותיה של Dish לצפות בתכנים השייכים לבלוקבאסטר, בעודם מנויים לשירותיה של Dish.

הרכישה גם מסייעת ל-Dish בתחרות הערה שזו מקיימת עם מתחרתה, חברת Netflix, המובילה את תחום אספקת התכנים באינטרנט, והיוותה אחד הזרזים לקריסתה של בלוקבאסטר; לתכניה של נטפליקס מנויים 20 מיליון איש ברחבי העולם.