גם סטנלי פישר רוצה חופש ביום א'? תומך בסופ"ש ארוך

כך דווח ב"ידיעות אחרונות" ■ היוזמה, שנחשפה לראשונה ב"גלובס", קוראת לסוף שבוע ארוך בו יונהג חופש ביום ראשון וחצי יום עבודה ביום שישי

האם יוזמת סוף השבוע הארוך של ח"כ סילבן שלום, שנחשפה לראשונה ב"גלובס", צוברת תאוצה? העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח היום (ה') כי נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, תומך ביוזמה.

לפי יוזמת שלום, הישראלים יעבדו בימי שישי עד הצהריים ובתמורה יקבלו חופש לא רק ביום שבת אלא גם ביום ראשון, בדומה לנהוג במרבית מדינות העולם. העבודה ביום שישי תסתיים בשעה 13:00 בתקופה שעון חורף ובשעה 14:00 לפי שעון קיץ. שלום הסביר בעבר כי סופ"ש ארוך יגביר את פיריון העבודה במשק ויביא להגדלת היעילות בשל הגברת התיאום מול כלכלות העולם.

לפי הדיווח היום ב"ידיעות אחרונות" פישר תומך עקרונית ביוזמה והוא עוקב אחר הנושא. בבנק ישראל מבהירים כי "הנגיד פישר טרם גיבש את החלטתו בנושא".

כמו כן, יו"ר ההסתדרות עופר עיני בוחן את הרעיון, לאחר שסילבן שלום נפגש עימו והסביר לו את עיקרי התוכנית. צוותים מקצועיים של ההסתדרות יבחנו את היוזמה, אולם יוזמת שלום כרוכה גם בפתיחת הסכמי העבודה במגזר הציבורי.

גם יו"ר הבורסה, סם ברונפלד, לא מתנגד ליוזמה. לדבריו, הבורסה קיימת "כדי לשרת את הכלכלה בישראל ולא להיפך", כלומר הבורסה תתאים עצמה לכל מצב.