עד ההטרדה הבאה

אלה הם דברי ימינו: מלחמה בלתי פוסקת על הזכות שלא להיות מוטרד על-ידי מפרסמים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר השבוע תביעה ייצוגית נגד חברות שעשו שימוש בטכניקת הצינתוק, או הצילתוק, או איכשקורימלזה - סוג של הטרדה שיווקית מהסוג היותר מרגיז: מתקשרים אליך, מנתקים וכשאתה מחזיר שיחה - משמיעים לך פרסומת על חשבונך.

הצינתוק, או החירטוט או איכשקורימלזה, הוא בסך-הכול עוד ניסיון לעקוף את חוק הספאם האוסר על חברות להשמיע לך פרסומות בכפייה.

על דבר אחד אתם יכולים לשים את הכסף שלכם: אחרי שנחסם גם נתיב הצינתוק, יבואו גאוני השיווק וימצאו פרצה חדשה ויצירתית עוד יותר. מי יודע, אולי נתחיל לקבל שיחות מ"אמא" או "בית", וכשנענה יציעו לנו עוד איזה מבצע מהמם על חשבוננו. כשייחסם גם הנתיב הזה, ייסלל חדש וחוזר חלילה.

אנחנו יודעים שהם כבר עובדים על שיווק שיפנה היישר אל הלא מודע שלנו. רק בקבר יניחו לנו, אבל מי יודע. אם תשאלו אותי, מצבות ממותגות יכול להיות אחלה דבר. אחרי הכול, קהל שבוי הוא החלום הרטוב של כל מפרסם.

כי אלה הם דברי ימינו: מלחמה בלתי פוסקת על הזכות לא להיות מוטרד על-ידי מפרסמים, פרסומאים ואנשי שיווק. זו מלחמת התשה, ואנחנו מפסידים בכל יום שעובר.

נדמה שזה אף פעם לא מספיק להם: שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה, פליירים, אינסרטים בעיתונים, באנרים באתרי אינטרנט, קמפיינים בפייסבוק, תוכן שיווקי, תוכן ממותג, שיווק ויראלי, SMS, דיילות חינניות, ברנד אינטגריישן - מיליון שמות, אינספור מונחים ומטרה אחת: לשגע לנו את השכל. לשכנע אותנו לקנות דברים שאנחנו לא צריכים בכסף שאין לנו. וכסף הוא אף פעם לא הבעיה, תמיד אפשר לקבל הלוואה משגעת בתנאים נוחים.

צריך לומר את האמת: כל פרסום הוא פרסום בכפייה. היום זה צינתוק או צילתוק או איכשקורימלזה, מחר יימצא טריק חדש עם שם משגע שמזכיר עוד פרוצדורה רפואית פולשנית. ככה הם אוהבים את זה.