הפרסומת של שופרסל עם צביקה הדר - הזכורה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת של המשרד לאיכות הסביבה עם טל פרידמן היא האהובה ביותר

השפעת חג הפסח ניכרת היטב בתמהיל הפרסומות המשודרות בימים אלה, ורשתות השיווק משקיעות משאבים רבים בהעברת מסרים צרכניים לחג. כך למשל, שופרסל נמצאת באוויר עם שני קמפיינים בו-זמנית, אחד באמצעות אדלר-חומסקי והשני ובאמצעות גיתם BBDO, אבל רק הפרסומת של אדלר-חומסקי משתלבת השבוע ברשימת הפרסומות הזכורות והאהובות.

הפרסומת של שופרסל מחליפה מקום עם הפרסומת של מגה בול ומתמקמת בראש מדד הפרסומות הזכורות, עם נתונים הזהים כמעט לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות, שעומד על 14.2%.

הקמפיינים נוספים של שחקנים בקטגוריה הם של מגה בול וסופר-פארם, שלמרות השקעה תקציבי נמוכה יחסית, כ-300 אלף דולר במחירי מחירון, מצליחה להשתלב בדירוג השבועי.

ד"ר רינה דגני, יו"ר גיאוקרטוגרפיה, טוענת כי הציבור החל בהכנות לפסח, ולכן הוא קשוב יותר למסרים פרסומיים אודות רשתות שיווק שונות.

הפרסומת של המשרד לאיכות הסביבה, באמצעות לפ"מ, מדורגת בראש מדד הפרסומות האהובות. גם כאן שיעורי האהדה כמעט זהים לממוצע החצי-שנתי, העומד כעת על 25.5%. הפרסומות זוכה לשיעור אהדה גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה והשכלה גבוהים יותר, כלומר בקרב האוכלוסיות אשר באופן מסורתי מייחסות חשיבות רבה יותר לנושא איכות הסביבה.

מעניין לציין כי הבחירה בפרזנטור טל פרידמן אינה מקרית, לאור העובדה שפרידמן שומר גם בביתו על אורח חיים ירוק. באופן לא מפתיע, הפרסומות זוכה לשיעורי אהדה גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה והשכלה גבוהים יותר, כלומר בקרב האוכלוסיות שבאופן מסורתי מייחסות חשיבות רבה יותר לנושא איכות הסביבה.

הפרסומת להוט, באמצעות באומן-בר-ריבנאי, היא הפרסומת המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון. סך ההשקעה בפרסומת זו עומד על כ-1.4 מיליון דולר במחירי מחירון.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע ירד, כאשר מספרן עומד על 310, בהשוואה ל-320 בשבוע שעבר.

סך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים השבוע דומה לזה של השבוע שעבר, ועומד על כ-37 מיליון דולר.

צביקה
 צביקה