צה"ל תוקף בעזה; הצלחה מבצעית ראשונה ל"כיפת ברזל"

(עדכון) - טיל נגד טנקים נורה לעבר כוח צה"ל אך פגע באוטובוס בשער הנגב ■ שני בני אדם נפגעו: מצבו של אחד, נער בן 13, שהוגדר כאנוש - התייצב, מצב הנהג - מוגדר כקל

שוב הסלמה ביישובי עוטף עזה: נער בן 16 נפצע אנושות ואדם נוסף נפגע באורח קל מפגיעת טיל נ"ט שנורה מרצועת עזה, ככל הנראה לעבר כוח צה"ל שפעל באזור, אך פגע באוטובוס סמוך לצומת סעד שבתחום המועצה האזורית שער הנגב.

ממד"א-נגב נמסר כי סמוך לשעה 15:05 התקבל הדיווח על המקרה ולמקום הוזעקו אמבולנסים. למרבה המזל, שתי דקות לפני הפיצוץ היה האוטובוס מלא בילדים, ובעת הפגיעה היו באוטובוס רק הנהג והנער. כוח מד"א ייצב את מצבם של הפצועים, שלאחר מכן פונו לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה באמצעות מסוק. מצבו של הנער בן ה-16 שנפצע מירי הנ"ט על האוטובוס התייצב מוקדם יותר, הודות למאמציו של הצוות הרפואי בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. מצבו של נהג האוטובוס, שנפצע באורח בינוני באירוע, מוגדר כעת קל.

חבלני משטרה שהגיעו למקום העריכו כי מדובר בפגיעה של טיל נ"ט - ולא נפילת פצמ"ר.

במקביל, שוגר מטח של 16 פצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה - ובמקרה הזה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הצלחה מבצעית לכיפת ברזל

שבוע בלבד חלף מאז הוצבה מערכת "כיפת ברזל" בסמוך לבאר שבע, וכבר הערב הצליחה המערכת ליירט שתי רקטות שנורו לעבר יישובי הדרום. בחיל האוויר אימתו את הנתונים - וגם עדי ראייה סיפרו כי היו עדים ליירוט באוויר. המערכת הצליחה לזהות את הרקטות שנורו מהרצועה, לעקוב אחריהן - ולבסוף גם למנוע את הפגיעה שלהן בקרקע. ההערכה היא כי הרקטה עשתה דרכה לאשקלון.

בינתיים, נמשכת האש בדרום. גורמים פלסטיניים מדווחים הערב כי כוחות צה"ל פועלים כבר מספר שעות ברחבי הרצועה - ותוקפים שורה של יעדים מן האוויר ומן הים. מצה"ל נמסר הערב כי התגובה לירי הנ"ט מוקדם יותר היום, היא פעולה בכוחות משולבים ברחבי הרצועה.

במקביל מדווח ברצועת עזה כי בעקבות תקיפת צה"ל שבאה בתגובה לירי - נהרג אדם אחד ונפצעו שמונה נוספים. "בשעה זו יש חילופי אש", סיפר אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב בשיחה עם ערוץ החדשות. "אני מקווה שיהיה שקט בהמשך כדי שנוכל לחזור לשגרה", הוסיף שוסטר.

רה"מ: "שר הביטחון והרמטכ"ל בארץ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע, היום בברלין. "שר הביטחון והרמטכ"ל בארץ. הם פועלים על פי המדיניות שלנו. נעשה הכל כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל. שוחחתי עם הקנצלרית, והיא הבינה היטב את הצורך שלנו לנקוט פעולות. אמרתי לה שלנו אין שום כוונה לספוג התקפות של אף מדינה".

פרס: "עזה נהפכה למדינת טרור"

הידיעה על פגיעת טיל באוטובוס במועצה אזורית שער הנגב הגיעה לנשיא המדינה, שמעון פרס, בעיצומה של פגישת עבודה שקיים עם שגרירי המדינות החברות במועצת הביטחון, במרכז או"ם בניו-יורק. הנשיא עידכן את השגרירים ואמר: "זו עוד דוגמה חיה לכך שעזה נהפכה למדינת טרור. האם או"ם יכול להבטיח שמעשי טרור כאלה לא יישנו? אף אחד מכם לא היה מוותר על ביטחון מדינתו וגם ישראל עומדת זכותה להגן על עצמה". "מאות אלפי אימהות וילדים בדרום ישראל אינם מסוגלים לישון בשקט בלילה בגלל ירי הטילים מעזה", אמר הנשיא.