הביזנס-אינסיידר: "נתניהו בין 18 האנשים החכמים העולם"

ראש ממשלת ישראל דורג במקום 11 ברשימת 18 האנשים עם ה-IQ הגבוה בעולם, שפירסם המגזין ■ לנתניהו תואר ראשון באדריכלות ותואר שני במינהל עסקים מאונ' MIT

הידיעה שלפניכם מבוססת על ידיעה שפורסמה באתר ביזנס אינסיידר באפריל 2011. אנו מסבים את תשומת לבכם לכך כי בנובמבר 2021 הוספה לידיעה המקורית הערה שמבהירה כי מערכת הביזנס אינסיידר אינה עומדת עוד מאחוריה כי היא  "לא עומדת בסטנדרטים העיתונאיים הנוכחיים של 'אינסיידר'". בהערה מוסבר עוד כי באתר החליטו להשאיר את הידיעה באוויר למען "שקיפות מוחלטת", וכך החלטנו גם אנחנו לנהוג.

בצד המתקפה הקשה על ראש הממשלה נתניהו במה שזכה לכינוי "פרשת ביביטורס", יכול המנהיג להתנחם בפירגון מרשים שמגיע היום (ה') ממעבר לים: מגזין הכלכלה המפורסם, Business Insider, מפרסם היום את רשימת 18 האנשים החכמים ביותר בעולם כשבתוך הרשימה מככב גם ראש ממשלת ישראל המכהן בנימין נתניהו, המתהדר ברמת IQ מהגבוהות בעולם - 180 נקודות.

מדובר על נתון גבוה בהרבה מהדירוג הממוצע אדם רגיל, העומד על 100 נקודות. נתניהו דורג במקום ה-11 ברשימה שפרסם המגזין, ובכך עקף מפורסמים מבריקים אחרים, דוגמת האסטרו-פיזיקאי סטיבן הוקינג ושחקנית הקולנוע שרון סטון; אולם, אושיות אחרות דוגמת העיתונאית מרילין ווס-סוואנט ואלוף העולם לשעבר בשחמט גרי קספארוב, דורגו על ידי ה-Business Insider גבוה יותר. בראש הרשימה עומד טרנס טאו מאוסטרליה עם IQ של 230 נקודות, המחזיק במשרת פרופסור למתמטיקה באוניברסיטת UCLA בארה"ב.

נתניהו מחזיק בתואר ראשון באדריכלות ותואר שני במינהל עסקים אותם קיבל מאוניברסיטת MIT אשר במסצ'וסטס. בנוסף, למד נתניהו מדעי המדינה באוניברסיטת הרווארד. במקביל ללימודיו עבד בחברה לייעוץ עסקי בשם "בוסטון קונסלטינג גרופ" (Boston Consulting Group).