חברת גליקסמן לבג"ץ: צפוי מחסור בביצים לפסח

טוענת: "מועצת הלול משרתת את האינטרסים של תנובה - סייעה לתנובה ביצירת מחסור בביצים במטרה ללחוץ על רבוע כחול להיכנע לתנובה ולתכתיביה"

חברת גליקסמן עתרה היום (ה') לבג"ץ נגד משרד החקלאות, מועצת הלול ותנובה, כנגד מתן אישור יבוא הביצים המוגבל שניתן על-ידי מועצת ענף הלול לקראת פסח.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אבשלום רביבו, טוענת החברה כי המועצה ומשרד החקלאות סירבו לאשר יבוא ביצים לפסח בכמות מספקת, מתוך רצון לשרת את האינטרסים המסחריים של תנובה ותוך התערבות בוטה בשוק החופשי ובתחרות בשוק.

כתוצאה מכך, טוענת גליקסמן, צפוי מחסור בביצים לקראת הפסח - מחסור שעשוי להביא לשגשוג במכירת ביצים פיראטיות ולא מפוקחות בשוק.

"ציבור הצרכנים ייאלץ, עקב המחסור, לרכוש את הביצים ממקורות 'פיראטיים' ולהיות חשוף לפגיעה בריאותית קשה, למחלות ואף לתמותה", נכתב בעתירה.

גליקסמן טוענת כי היא זקוקה ל-8 מיליון ביצים נוספות כדי לעמוד בביקושים.

למען תנובה

בחגי תשרי, ובמיוחד בפסח, יש עלייה משמעותית בצריכת הביצים, ולפיכך, בהתבסס על הערכות המשווקים, מאשרת מועצת הלול יבוא של עשרות מיליוני ביצים לארץ.

השנה, אף שלא נרשמה עלייה בייצור הביצים, למרות התפרצות מחלת ניוקסל ולמרות הודעות מצד משווקי הביצים על מחסור חמור בביצים - אישרה מועצת הלול עד כה יבוא של 28 מיליון ביצים בלבד, 60% בלבד ממספר הביצים שאושר בפסח אשתקד.

חברת גליקסמן טוענת כי מועצת ענף הלול התגייסה לשרת את האינטרסים המסחריים של תנובה, לאחר שרשתות השיווק רבוע כחול ואושר עד הפסיקו את רכישת הביצים מתנובה.

כפי שנחשף ב"גלובס", הפסקת רכישת הביצים מתנובה נעשתה לאחר שתנובה החליטה לבטל ההנחות לרשתות השיווק על רכישת ביצים. עקב כך נוצר בתנובה עודף של 8 מיליון ביצים.

לטענת גליקסמן, משרד החקלאות ומועצת הלול "החליטו להתערב בשוק ובתחרות החופשית באופן הבוטה ביותר... המועצה סייעה לתנובה ביצירת מחסור בביצים אצל יתר המשווקים כדי שהם לא יוכלו לעמוד באספקת הביצים לרבוע כחול, וכך להעניש וללחוץ על רבוע כחול להיכנע לתנובה ולתכתיביה".