מנכ"ל דלק נדל"ן: "לא נלך כמו סוסים עם רטייה"

כך מצהיר ערן מיטל בהתייחס למאמצי החברה לעמוד בחובותיה ■ "יצחק תשובה מאמין בדלר נדל"ן ובדרך שלה - התחייב להשתתף גם בעתיד בהנפקת זכויות"

"יצחק תשובה מאמין בדלק נדל"ן ובדרך שלה, והוא התחייב להשתתף גם בעתיד בהנפקת זכויות. הוא מהוה פקטור חיובי, שעזר לקבל אשראי מהבנקים. תשובה נרתם לטובת החברה ותומך, אך אין שום התחייבות לגבי ההמשך". כך אמר היום ערן מיטל, מנכ"ל דלק נדל"ן, במהלך אסיפת אג"ח של החברה, שהתקיימה היום במלון סיטי טאואר ברמת גן.

דלק נדל"ן עוסקת בנדל"ן מניב בישראל, קנדה ואירופה. החברה נקלעה למשבר, אך הצליחה לצמצם אשתקד את ההפסד הנקי שלה ביותר ממחצית, והוא הסתכם ב-484.3 מיליון שקל. הנתון המדאיג עדיין הוא גירעון בהון בסך 1.37 מיליארד שקל. תשובה תומך כאמור בחברה, והזרים ממאי 2009 ועד פברואר האחרון 155 מיליון שקל (באמצעות הנפקת זכויות).

לדלק נדל"ן 4 סדרות אג"ח בהיקף של כ-2 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואות דו-ספרתיות. בחודש הבא אמורה החברה להחזיר 220 מיליון שקל, ובספטמבר 300 מיליון שקל נוספים. בדוחות הכספיים דיווחה החברה, כי בנק קנדי יעמיד לה הלוואה של עד 60 מיליון דולר קנדי (דומה לדולר אמריקני), כנגד שיעבוד של שני נכסים בקנדה - סכום המבטיח את החזר האג"ח הקרוב.

"אנו לא מתעלמים ממצב החברה ומטפלים בחובות כל יום - עובדים 24 שעות כדי לשפר את מצב החברה, ומאמינים שזה יצליח. אין ספק שהגירעון עצום. לא נלך כמו סוסים עם רטייה על העיניים - אם יהיה שינוי, אז נדבר", אמר מיטל היום. המשקיעים תומכים בשלב זה במהלכי החברה, ולא דרשו לנקוט צעדים מיוחדים.

דלק נדל"ן פעלה בשנתיים האחרונות למימוש אינטנסיבי של נכסים בארץ ובחו"ל. מאז נכנס מיטל תפקידו בסוף 2009 נמכרו נכסים בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל. מיטל: "מכירת פורטפוליו החניונים שלנו באנגליה, היה אמור לשרת את החוב ב-2011, אך בגלל מרכיב של עסקת הגנה מסוג Swap (חוזה החלף שנושא הפסד של 190 מיליון ליש"ט נכון להיום, א' ש'), החלטנו להוציא את העסקה מדוח מקורות ושימושים. במקום זה נמכור נכסים בקנדה ואת חברת אלעד מגורים ישראל. אנו רוצים להפסיק לממש נכסים, ולהשביח את הקיימים".

על פי תזרים המזומנים של החברה בדוחות 2010, נדרשת דלק נדל"ן במהלך 2011 למקורות בהיקף של 1.9 מיליארד שקל. זאת לצורך פירעון אשראי בנקאי בהיקף של 764 מיליון שקל, פירעון אג"ח ב-664 מיליון שקל ופירעון אשראי לחברות קשורות 473 מיליון שקל. להערכת החברה, היא מסוגלת לעמוד ביעד זה.

רואי החשבון של החברה ציינו במסגרת הדוחות, כי "יכולתה לעמוד בפירעון התחייבויותיה בשנה הקרובה מותנית במימוש תוכניות החברה, הכוללות מימוש נכסים, הנפקת זכויות, שחרור ביטחונות בהתאם להסכמות חדשות עם תאגידים בנקאיים, והנפקת אג"ח מגובות ביטחונות".

22
 22