הנפט בשיא של 30 חודשים: חצה את רמת 110 ד' לחבית

הזהב המשיך לטפס קלות לרמת שיא כל הזמנים הנושקת ל-1,460 דולר לאונקייה ■ מוקדם יותר היום הפציצו מטוסי נאטו את שדה הנפט אלסאריר והערב דווח כי הוא עולה באש

מחירה של חבית נפט זינק הערב בשיעור של 1.4% למחיר של 110.32 דולר לחבית בברוסת הסחורות של ניו יורק. בכך כבש הערב הזהב השחור שיא של 30 החודשים האחרונים, מאז ה-22 בספטמבר 2008.

על העליות הערב השפיעה רעידת האדמה הנוספת שפקדה את יפן, בעוצמה של 7.1, פחות מחודש לאחר רעידת האדמה ההרסנית בעוצמה של 9 דרגות בסולם ריכטר שפקדה את האי. הדולר נחלש הערב כנגד הין כתוצאה מרעידת האדמה.

כמו כן האמיר מחירו של הנפט על רקע דיווחים בשלב מוקדם יותר של היום על הפצצה של שדה הנפט הגדול ביותר בלוב על ידי מטוסים של כוחות נאט"ו. ממקורות שונים נמסר שהתקיפה פגעה בשדה הנפט אלסאריר, והחריבה את צינורות שינוע הנפט מהמאגר החוצה. הערב דיווחה רשת ,אל ערבייה" כי נאט"ו הודיע שכוחות הנאמנים לשליט הלובי קדאפי, הבעירו את שדה הנפט. על פי הערכות מכיל שדה נפט זה עתודות בהיקף של מעל ל-12 מיליארד חביות נפט.

מועמר קדאפי, שליט לוב שלח היום מכתב רשמי הממוען לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, במסגרתו ביקש נשיא המדינה הצפון אפריקאית להורות לכוחות נאט"ו להפסיק את התקיפות האוויריות בלוב.

הנפט תפס תאוצה בשעות המסחר האחרונות, לאחר שהסוחרים בחוזים העתידיים ניערו מעליהם את המוכרים שהופיעו בתחילת יום המסחר. הירידות בתחילת היום הושפעו מנתונים טובים מהצפוי משוק התעסוקה, שהצביעו על ירידה חדה מהצפי במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה. בנוסף הושפע בתחילת היום הנפט מהתחזקות הדולר, כאשר האירו נחלש כנגדו לאחר שבאירופה הועלתה, כצפוי, הריבית ב-0.25% ל-1.25%. עלייה ראשונה של הריבית בגוש האירו לאחר כשלוש שנים. היחלשות האירו כנגד הדולר היתה זמנית וכעת הצמד נסחר ברמה בה נסחר אתמול, סביב 1.43 דולר לאירו.

נציין כי גם מחירה של אונקיית זהב ממשיך לטפס קלות זה הערב השלישי ברציפות ומחיר החוזה נסגר גם היום ברמת שיא של כל הזמנים, מרחק נגיעה מ-1,460 דולר לאונקייה.

הגז הטבעי דווקא איבד הערב כ-2% ונסחר ב-4.06 דולר למיליון BTU. הירידות נרשמו בשל דוח המלאים של הגז הטבעי שפירסמה כמדי שבוע סוכנות ה-EIA, אשר הצביע על ירידה של 45 מיליארד רגל רבוע (BCF) במלאי הגז הטבעי בארה"ב בשבוע שהסתיים ב-1 באפריל. האנליסטים ציפו לירידה חדה יותר במלאים בהיקף של 49-53 BCF.