ההסלמה בדרום: חייל צה"ל נפצע באורח קל מפצצת מרגמה

(עדכונים שוטפים) - ראש הממשלה נתניהו מצהיר שישראל תמשיך לפעול בעוצמה נגד מי שמנסה לפגוע בה: "מי שמנסה לרצוח ילדים - דמו בראשו" ■ 60 רקטות ופצמ"רים נורו לעבר יישובי הדרום ■ צה"ל תוקף מטרות בעזה

האש לדרום נמשכת גם הערב: חייל צה"ל נפצע בינוני מפגיעת פצצת מרגמה בתחומי המועצה האזורית אשכול. מאז הלילה נורו לשטח ישראל 60 רקטות קסאם ופצמ"רים - כולן התפוצצו בשטחים פתוחים. אחת הרקטות פגעה ישירות בלול תרנגולות ומספר תרנגולות מתו. כוח צה"ל תקף את החוליה שביצעה את הירי, וככל הנראה ישנם הרוגים פלסטינים.

במקביל, יירטה בהצלחה מערכת "כיפת ברזל" שלוש רקטות גראד שנורו מהרצועה לעבר אשקלון. זמן קצר אחר כך פגע חיל האוויר בחוליית המחבלים שהייתה אחראית לירי, בעיירה בית להיה שבצפון הרצועה. צה"ל תקף הבוקר שתי חוליות חמאס ברצועת עזה, האחת ליד שדה התעופה הדנייה בדרום הרצועה והשנייה צפון מזרחית לחאן יונס. בשני המקרים, הותקפו פעילים שעסקו בפעילות טרור. בסך הכל, טוענים הפלסטינים כי מאז החלה תגובת צה"ל לירי על אוטובוס התלמידים בצומת סעד, נהרגו ברצועה 10 בני אדם ועשרות אחרים נפצעו.

בעקבות הסיכול המוצלח של הירי, בירך שר הביטחון אהוד ברק את הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ואת חיל האוויר והתעשיות הביטחוניות שאחראיות לפיתוח "כיפת ברזל", ובראשן רפא"ל. ברק כינה את פעולת המערכת הערב "הישג יוצא דופן של מערכת ההגנה האווירית", אך הדגיש שוב כי "יש לזכור שאנו עדיין רחוקים מפתרון מלא".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת כי בהפצצה נהרג בכיר במערך הרקטות של "גדודי עז א-דין אל-קסאם", הזרוע הצבאית של חמאס. כן דווח ב"מען", כי גורם פנימי בעזה טען שצה"ל ירה אתמול ארבע פצצות זרחן לאזור דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בדובר צה"ל מסרו כי הפרטים נבדקים, וציינו כי התקבלו פניות בנושא.

נתניהו: "מי שמנסה לרצוח ילדים - דמו בראשו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע ארצה היום לאחר ביקור בין יומיים באירופה. נתניהו אמר היום בפראג שישראל תמשיך לפעול בעוצמה נגד מי שמנסה לפגוע בה. "צה"ל פעל הלילה והבוקר", אמר נתניהו. "ירי לעבר אוטובוס ילדים הוא חציית קו. מי שמנסה לפגוע ולרצוח ילדים - דמו בראשו".

בכך רומז ראש הממשלה על חידוש מדיניות הסיכולים והחיסולים הממוקדים. אמש בברלין, דיבר נתניהו בטון מעט שונה, מרוכך יותר, ואמר כי על חמאס להפסיק לירות לעבר ישראל. ההצהרה הבוקר בתום פגישה עם נשיא צ'כיה בפראג היא החרפה בטון וככל הנראה רומזת על החלטה לעלות מדרגה בתגובה של צה"ל בעקבות סבב ההסלמה בדרום.

באיחוד האירופי גינו היום את הירי על ישראל, ומסרו עם זאת כי "יש לשמור על איפוק". ארה"ב הוציאה אתמול הודעת גינוי חריפה לירי טיל הנ"ט.

מוסיף להיות אנוש מצבו של דניאל ויפליך, הנער בן ה-16 שנפצע אתמול באורח אנוש כשטיל נ"ט שנורה מרצועת עזה פגע ישירות באוטובוס שבו נסע, כך עדכנו הבוקר מבית החולים סורוקה. עדיין נשקפת סכנה לחייו.