צפו: מרחץ דמים בסוריה - יורים אש חיה לעבר המפגינים

גלובס tv בשעות הצהריים שבו הרבבות לרחובות הערים ■ סוכנויות הידיעות וכלי תקשורת ערביים מדווחים על אש חיה על מפגינים ■ אמש נהרגו יותר מ-20 בני אדם בהפגנות ברחבי סוריה

לאחר יום הדמים אמש, בו נהרגו יותר מ-20 בני אדם בהפגנות ברחבי סוריה, התחדשו בשעות הצהריים העימותים במדינה. על פי דיווחים של סוכנויות הידיעות וכלי תקשורת ערביים, אלפי בני אדם חידשו את ההפגנות בעיר דרעא שבחבל החוראן ובעיר הנמל לטקיה. בתגובה, על פי הדיווחים, פתחו כוחות הביטחון באש לעבר המפגינים, ופצעו עשרות.

בוידיאו קשה לצפייה שהועלה היום לרשת, נראים מפגינים לא אלימים הולכים ברחוב, לפתע נשמע ירי חזק מצד כוחות הבטחון שמסתיים במרחץ דמים של המפגינים.

בהודעה שפורסמה הבוקר בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית, הודיעו כוחות הביטחון כי לא תינקט עוד מדיניות סבלנית כלפי המשך המהומות במדינה. "לא תינקט עוד יד רכה כלפי המפגינים", נאמר בהודעה. "מפגינים שהגיעו מחוץ לסוריה התערבו בהפגנות והחלו לירות ללא הבחנה. המפגינים הללו לא רוצים רפורמות - אלא בהסתה ובפגיעה בחיילים ובכוחות הביטחון".

אובמה: "די לאלימות הנתעבת"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הלילה לאירועים האחרונים בסוריה וגינה את האלימות הקשה של המשטר נגד המפגינים. "אני קורא להפסיק את השימוש באלימות נתעבת נגד פעילים שוחרי שלום", אמר אובמה. ארגון אמנסט"י הודיע הלילה כי מאז פרוץ המהומות בסוריה לפני כחודש, נהרגו לפחות 171 בני אדם.

ביום הדמים אמש נערכו לראשונה הפגנות נגד משטר אסד גם במוקדים שהיו שקטים עד כה: בין היתר, התפשטה המחאה לעיר הנמל טרטוס ולערים שלאורך נהר הפרת וכן לריכוזי הכורדים. מוקד חשוב נוסף של מחאה הוא העיר חומס שבמרכז המדינה.

כעת ממשיכים אסד ואנשיו לנסות לבלום את המחאה גם במחיר קורבנות בנפש, אולם נראה כי תמונת המצב עשויה לקבל מפנה משמעותי כשההפגנות יתפשטו גם לחלב ולבירה דמשק.