דווקא היום: אורי אבנרי - "להפסיק המצור על רצועת עזה"

פעיל "גוש שלום": "להפסיק את האש ולסיים סבלם של התושבים משני צידי עזה" ■ "במקום להכין את צה"ל לעוד התנגשות עם המשט הבא - צריך למצוא דרך להפסקת הלחימה"

דווקא אחרי סוף שבוע של הסלמה בדרום, והירי המאסיבי של רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום בימים האחרונים, קורא חבר הכנסת לשעבר אורי אבנרי שפעיל ב"גוש שלום", "להפסיק מיד את האש, לשים קץ להסלמה ולסיים את סבלם של התושבים משני צידי גבול עזה". נזכיר, כי רק בסוף השבוע האחרון נורו לעבר ישראל כ-120 רקטות טילים, ובתגובה צה"ל תקף מטרות של חמאס שמשגרות את הטילים.

אבנרי מגנה בחריפות את הפגיעה באוטובוס התלמידים ביום ה' האחרון ואומר כי "זהו מעשה מתועב הראוי לכל גינוי", אך עם זאת הוא טוען, כי "גם מדינת ישראל אינה יכולה לרחוץ בניקיון כפיה לאחר שבהפצצות הימים האחרונים נהרגו לפחות שישה אזרחים בלתי חמושים בעזה".

לדברי אבנרי, "העובדה שאין כוונה מפורשת של צה"ל לפגוע באזרחים, אינה מבטלת את העובדה שאזרחים נפגעים ונהרגים כל הזמן וצריך להפסיק את זה. הממשלה כבר הוכיחה שהיא מגיבה תגובה מסיבית וכואבת לירי על יישובי הדרום, אך צריך למצוא דרך להסכים על הפסקת הלחימה".

אבנרי הוסיף כי "בלי שינוי מהותי של המצב, הפסקת האש תתמוטט במוקדם או במאוחר ונחזור לסיבובים נוספים של ירי ושפיכות דמים. צריך להפסיק את המצור על רצועת עזה ואת המצב בו מדינת ישראל שולטת על כמות המזון הנכנסת לרצועה וקצינים אלמונים קובעים כמה קלוריות צריך כל תושב ברצועה לצרוך".

"במקום להכין את חיל הים לעוד התנגשות עם המשט הבא, יש להודיע כי נמל עזה ייפתח לתנועה חופשית של ספינות שאינן נושאות נשק, לטובת שיקום כלכלת הרצועה. במקום להחרים את חמאס יש לעודד את הפלסטינים להתגבר על הפילוג ביניהם ולהגיע להקמת ממשלת אחדות שתוכל לייצג את העם הפלסטיני כולו - למדינת ישראל יש אינטרס מובהק שממשלה כזאת תקום ותהיה השותפה שלנו למשא ומתן", הוא אומר.