פרשת מין חדשה ב-HP: החברה תובעת בכיר שערק לאורקל

HP טוענת כי אדריאן ג'ונס גנב ממנה סודות מסחריים לפני שעזב ■ עוד נטען כי לג'ונס היתה מערכת יחסים אישית עם עובדת שהיתה כפופה לו, שזכתה להקפצה של 97% במשכורתה

חברת המחשבים HP שוב נקלעת למערבולת הכרוכה בפרשת מין, זאת רק חצי שנה לאחר שמנכ"ל החברה פוטר על רקע דומה. היום (א') מדווח "לוס אנג'לס טיימס" כי החברה תובעת בכיר לשעבר בטענה כי גנב לכאורה סודות מסחריים לפני שעזב את החברה ועבר ליריבה, אורקל .

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט בסנטה מוניקה ביום רביעי שעבר כנגד אדריאן ג'ונס, ששימש כסגן נשיא בכיר לאזור אסיה ב-HP, נטען כי ג'ונס גנב מהחברה מידע לפני שהתפטר בפברואר ועבר לאורקל.

בחקירה פנימית שביצעה החברה עם התפטרותו של ג'ונס, התגלה כי לג'ונס היתה מערכת יחסים אישית קרובה עם עובדת שהיתה כפופה לו, אשר זכתה להקפצה של 97% במשכורתה. החקירה חשפה גם כי ג'ונס הוציא בעבור ביקוריו את אותה האישה אלפי דולרים על חשבון החברה, ללא כל הקשר עסקי.

עוד נטען כי לפני שעזב את משרתו, ג'ונס "העתיק מאות מסמכים ואלפי אימיילים" הקשורים לאסטרטגיות העסקיות ולתוכניות העתידיות של HP, כמו גם מידע על עובדי ולקוחות החברה, כך על-פי כתב התביעה.

HP מבקשת כי בית המשפט יורה לג'ונס שלא לעשות שימוש במידע הרגיש, אשר יציב את החברה בחיסרון תחרותי בלתי הוגן.

זהו הסיבוב האחרון בסדרת ההכפשות המרות בין ענקיות ההיי-טק, HP ואורקל. בשנה שעברה, כאשר אורקל רכשה את חברת סאן מיקרוסיסטמס, שגם היא מתחרה של HP בתחום השרתים, לעג לארי אליסון, מנכל אורקל, ל-HP על פיטוריו של מנכ"ל HP, מארק הארד, אותו מיהר אליסון לצרף לשורותיו.