שר הנפט המצרי: "לא יכול להפסיק אספקת הגז לישראל"

על התלונות שהועלו כי מצרים מפסידה 13 מיליון דולר ביום בשל ייצוא הגז לישראל, השיב השר: "אני לא מצליח להבין על סמך מה הם אומדים את היקף ההפסד - הרי אין מחיר עולמי לגז"

שר הנפט המצרי, עבדאללה ע'ראב, אמר היום (א') בראיון לעיתון המצרי "א-שורוק" כי מצרים מייצאת גז לישראל במחיר גבוה יותר מזה של ממחיר הייצוא של ארה"ב.

על התלונות שהעלו מומחים במצרים לאחרונה כי המדינה מפסידה 13 מיליון דולר ביום בשל ייצוא הגז במחיר נמוך לישראל, השיב השר המצרי: "אני לא מצליח להבין על סמך מה הם אומדים את היקף ההפסד, אם בכלל - הרי אין מחיר עולמי לגז".

שר הנפט טען כי רוב האנשים לא יאמינו כי אנו מייצאים גז במחיר גבוה מזה שבו מייצאת ארה"ב. לדבריו, מצרים מוכרת גז תמורת מעל 3 דולרים למיליון יחידות חום - כמעט כפול המחיר שבו ארה"ב מוכרת גז שהוא קרוב לדולר וחצי. למרות זאת עדיין נמוך מהמחירים באירופה.

לדבריו, העם צריך להיות מודע ובטוח שאלו שעובדים במשרד הנפט אינם פחות פטריוטים מהם. עצם העובדה שאנחנו נמצאים בעמדה של אחריות, אין פירושה שאנו בוגדים במדינה. "אנשים אפילו לא רוצים להאמין שאנחנו לא מייצאים הגז לישראל במחיר של 1.3 דולר למיליון יחידות חום", אמר השר.

"מי אמר שאני מרוצה ממחיר ייצוא הגז הנוכחיים?", תהה השר והשיב "לא, אני לא מרוצה ממחירים הנוכחיים, אני לעולם לא אסתפק, תמיד ארצה מחיר יותר טוב. אני כמו שאר האנשים, הייתי רוצה למכור את הגז במחיר של 14 דולר ואפילו יותר".

השר ציין כי מצרים לא מנהלים משא ומתן על מנת לשנות את מחירי הגז עם ישראל בלבד, אלא עם כל המדינות האחרות אליהם היא מייצאת.

בראיון לעיתון נשאל השר אם במשרד שלו מתכוונים להתעלם גם עכשיו (בעידן החדש לאחר השלמת המהפכה במצרים) מפסק הדין שמורה להפסיק את ייצוא הגז לישראל. השר השיב כי עדיין לא התקבל שום פסק דין לאכיפת ההחלטה הזו. "כשר נפט, אין לי את הסמכות להפסיק את ייצוא הגז לישראל".

השר עוד הדגיש "אפילו אם הייתי רוצה, אני לא יכול לקבל החלטה כזו. אנו מחויבים לספק גז לישראל בהתאם להסכמים בינלאומיים. אם נפר את ההסכמים - אז הם עלולים לתבוע אותנו בבית המשפט הבינלאומי".