הטיפ היומי: מניה דפנסיבית שמפנקת בדיבידנד

ברקליס: מורידים את מחיר היעד למניית ויוונדי ל-24.5 אירו, אך עדיין מדובר באפסייד של 20% על מחיר השוק

ויוונדי היא חברת החזקות הפועלת התחום התקשורת והבידור ומשרדיה יושבים בצרפת. בין החזקותיה המרכזיות: חברת הטלקום הצרפתית SFR, המהווה את מנוע המזומנים העיקרי שלה, רשת הטלוויזיה הצרפתית Canal, חברת הטלקום הברזילאית GVT, חברת הטלקום Maroc הפועלת באפריקה ובעיקר במרוקו, קבוצת יוניברסל מיוזיק - חברת התקליטים הגדולה בעולם, וחברת משחקי הווידאו Activision Blizzard המייצרת להיטים כמו גיטר-הירו ו-Call of Duty.

החברה שהחזיקה עד כה ב-56% מ-SFR, הודיעה על רכישת מלוא ההחזקה בחברה מוודאפון תמורת כ-7.95 מיליארד אירו. העסקה תמומן בחלקה ממכירת NBC Universal לג'נרל אלקטריק אשתקד. רכישת SFR טובה לויוונדי, על אף ששילמה מחיר יקר עבורה, כשהיא תתרום לרווחיות ולתזרים המזומנים ותביא לדעתנו לחלוקת דיבידנד גבוהה יותר בשנה הבאה, בסך 1.55 אירו למניה.

וויונדי זולה בכל קנה מידה, ואטרקטיבית למשקיעים המעוניינים במניה דפנסיבית עם תשואת דיבידנד גבוהה של כ-8%. רכישת מלוא ההחזקה ב-SFR תביא לגידול ממוצע של כ-10% ברווח הנקי למניה בשנים הקרובות. עם זאת, קיים חשש מכניסת מתחרה נוספת לשוק הסלולר הצרפתי - חברת Iliad, והדבר מתבטא בתמחור המניה הנמוך.

אנו בוחרים להוריד דווקא את מחיר היעד של ויוונדי ל-24.5 אירו, בין היתר בשל מכפילי חברות הטלקום שירדו מעט, המחיר הגבוה מדי ששילמה על SFR, חוב גבוה חזוי ל-2011 ועליית האירו מול הדולר. ועדיין, זהו אפסייד של כ-20%.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של ברקליס קפיטל