זה לא נגמר: רעידת אדמה נוספת ואזהרת צונאמי ביפן

רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 דרגות בסולם ריכטר הורגשה בקרבת העיר סאנדיי - סמוך למוקד הרעש הגדול לפני חודש ■ רעידה קלה נוספת הורגשה בשבוע שעבר

שוב אזהרת צונאמי ביפן: הרשויות במדינה הוציאו אזהרה מיידית מפני גלי צונאמי וביקשו לפנות את כל העובדים מאזור הכורים האטומיים בפוקושימה - זאת לאחר שרעידת אדמה בעוצמה של 7.1 דרגות בסולם ריכטר הורגשה שם.

על פי המכון הגיאולוגי האמריקאי והרשויות בטוקיו - מוקד הרעש גם הפעם הוא בקרבת העיר סאנדיי שבצפון-מזרח המדינה. אזור זה הוא גם זה שספג את מרבית העוצמה של רעידת האדמה הראשונה והחזקה בעוצמה של 9 דרגות בסולם ריכטר לפני חודש בדיוק - רעידה שהביאה לגל הצונאמי האדיר ששטף את חופי צפון המדינה ואחראי גם לדליפה הגרעינית שאירעה בכורים האטומיים בפוקושימה בשבועות האחרונים.

בשלב זה, החשש הוא מפני צונאמי בהיקף קטן משמעותית - על פי הערכות מומחים ביפן כעת, צפוי גל הצונאמי הנוכחי בעקבות רעידת האדמה הזו להגיע לגובה של מטר - נמוך משמעותית מהגלים העצומים שהכו את חופי יפן בחודש שעבר.

עם זאת, כאמור, ביפן לא לוקחים סיכון וביקשו לפנות מיידית את כל העובדים באזור הכורים האטומיים. כוחות הביטחון וההצלה בערים ערוכים להתמודד עם הנזק שיגרמו הגלים, על פי דיווחי רשת הטלוויזיה המקומית.

כזכור, ביום ה' האחרון נרשמה רעידת אדמה בעוצמה 7.4 דרגות בסולם ריכטר באותו האיזור שגרמה למותם של שני אנשים ולפציעתם של כמה מאות. מאוחר יותר הורדה עוצמת רעידת האדמה בדיעבד ל-7.1 דרגות גם כן. על פי דיווחים במדינה, גרמה אז הרעידה לפגיעה במעטפת הכור הגרעיני שבאונגואה ולדליפת מים שם - אך בשלב זה לא ידוע על נזק משמעותי שהסבה הפגיעה או על עלייה משמעותית ברמת הקרינה ביפן.