ביהמ"ש: "צו הרחקה - לא למטרת העלאת דמי המזונות"

השופט יהורם שקד התיר לבעל שהורחק מביתו למשך יותר משנה לשוב הביתה ■ "צו הרחקה לא נועד להשגת יתרונות זרים כך שהבעל, בייאושו, יסכים לתכתיביה הכספיים של האישה"

בית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב הסיר צו הרחקה והתיר לבעל שהיה מורחק מביתו במשך יותר משנה לחזור לביתו עד להסדרת הליך הגירושים.

בהחלטתו להתיר את שובו של הבעל לביתו ציין השופט יהורם שקד כי "צו הרחקה לא נועד להשגת יתרונות זרים על-ידי כך שהבעל יורחק מהדירה ובייאושו יסכים לתכתיביה הכספיים של האישה".

עוד ציין השופט כי בתיק הנדון ניסה בית המשפט להביא את הצדדים להסכמות, אולם "הייתה זו האישה שסירבה לכל הצעה ששוגרה לעברה, ובנסיבות האמורות אין לי אלא לקבוע כי צו ההגנה פקע, ואין בפניי כל ראיה כי יש לחרוג מהוראות החוק ולהותיר את הצו על כנו לפרק זמן נוסף. לפיכך, אין כל מניעה על הבעל לשוב לביתו".

בכך קיבל בית המשפט את עמדת של עו"ד הרב צוריאל בובליל, המייצג את הבעל. עו"ד בובליל טען כי "האישה הצליחה להרחיק את הבעל לאחר שהמציאה עלילת דם כאילו נהג באלימות כלפיה והמשיכה במעשיה אלה ובתואנות-סרק שונות להרחיק את הבעל מביתו למשך שנה שלמה, ואף לפגוע בפרנסתו עד-ידי שליחת שליחים שונים למקום עבודתו".