תקעו להם עז: מכרז הפרסום של קבוצת דלק מתחמם

אנשי דלק גילו בכניסה לבניין עז אמיתית שנשאה כיסוי עם הכיתוב: "רק לא ראובני-פרידן" ■ מדובר ככל הנראה במהלך של המשרד עצמו שביקש לחזק את הפרזנטציה שלו במכרז

מה לא עושים בשביל קצת יחסי ציבור במכרז? אתמול (א') הופתעו בכירי קבוצת דלק ישראל כשהגיעו למשרדיהם בבוקר, וליד השער המתינה להם עז אמיתית עטויה בכיסוי עליו כתוב "רק לא ראובני-פרידן".

למי שמתקשה להבין את המסר החבוי, הרי הפירוש: העז היא כמובן העז המשמשת כפרזנטורית של הרשת המתחרה yellow, שמפחדת שמשרד הפרסום ראובני-פרידן יזכה בתקציב הפרסום של הקבוצה.

משרדי הפרסום האחרים המתמודדים על התקציב הכחישו כל קשר למעשה.

מקורבים מעריכים כי מדובר בצעד יחסי ציבור של ראובני-פרידן, שביקש לחזק את הפרזנטציה שהציג ולקבל כנראה עוד כותרת במהלך המכרז.

כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה הוחלט בדלק ישראל לצאת למכרז על תקציב הפרסום של הקבוצה, שעומד על כ-1.5 מיליון דולר בשנה.

על התקציב מתמודדים משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי, שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן. בתקציב מטפל בשנים האחרונות משרד הפרסום אדלר-חומסקי.

היציאה למכרז נעשית בין היתר על רקע חילופי גברי בצמרת דלק ישראל בשנה האחרונה, שהמשמעותי בהם הוא מינויו של אבי בן-אסייג לתפקיד המנכ"ל, במקומו של דוד קמיניץ שהתפטר.

את התשובה לשאלה מדוע בחרו דווקא להתייחס לעז של yellow אפשר ללמוד מהריאיון שנתן בן-אסייג עם כניסתו לתפקיד, בו ציין את הגידול בהכנסות מהשטחים הקמעונאיים כמנוע הצמיחה, ושם דגש בעיקר על הרחבת רשת חנויות הנוחות מנטה עימה מתחרה yellow.

חלק ניכר מפעילות הפרסום של דלק בשנים האחרונות היה סביב רשת מנטה, מיתוגה וחיזוקה. הקמפיין המשמעותי ביותר שנעשה סביבה היה קמפיין ה"גיבורים". הקמפיין הציג סיטואציות של גברים הנתקלים במשימות יומיומיות ומצליחים בהן בעזרת עצירה במנטה.

את תגובת אודי פרידן לידיעה לא ניתן היה להשיג.