טבע, מאחורייך: הצלחה לניסויים של מתחרות בטרשת נפוצה

כנס הנוירולוגים בהוואי מייצר כותרות: נוברטיס דיווחה כי ה-Gilenya, פועלת על מגוון רחב של חולי טרשת נפוצה ■ ביוג'ן: תוצאות חיוביות לניסוי בשלב III לתרופה אוראלית לטיפול במחלה

הכנס השנתי של של האקדמיה האמריקנית לנוירולוגיה (AAN) שנערך השבוע בהוואי, מרכז עניין כבר היום (ב'), כאשר שתי יצרניות תרופות מובילות פירסמו היום הודעות חיוביות הקשורות לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה.

בכנס צפויה גם טבע להציג ביום ה' את התוצאות המלאות של הניסוי בתרופה האוראלית לטרשת נפוצה, הלקווינימוד אותה היא מפתחת יחד עם Active Biotech השבדית.

חברת ביוג'ן הודיעה כי התרופה הניסיונית שלה לטיפול אוראלי במחלה, אשר מצויה בשלב הניסוי הסופי, הראתה תוצאות חיוביות במלחמה במחלה ובכך עמדה ביעדה המרכזי. החברה דיווחה כי בשלב III של הניסוי הראשון מבין שניים שיערכו בשלב זה (תוצאות הניסוי השני בשלב זה יפורסמו במחצית השניה של השנה) בו נבדקו 1,200 חולים, הצביעו הממצאים על כך שחולים אשר נטלו את התרופה ששמה BG-12 במשך שנתיים, הראו ירידה סטטיסטית משמעותית בהשפעת המחלה, לעומת החולים אשר השתתפו בניסוי ונטלו פלצבו. המנייה מגיבה במסחר המוקדם בוול סטריט בעלייה של כ-6%.

"אנו מאד מרוצים מהמידע ומאמינים כי ל-BG-12 פוטנציאל להציע לחולי טרשת נפוצה, טיפול אוראלי בעל אפקטיביות גבוהה ופרופיל בטיחות גבוה" אמר דאגלס וויליאמס, סגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח בביוגן.

חברת נוברטיס השוויצרית דיווחה היום כי התרופה האוראלית לטיפול בהידרדרות חוזרת של מחלת הטרשת הנפוצה מתוצרתה, ה-Gilenya, פועלת על מגוון רחב של חולי טרשת נפוצה. התרופה גרמה לעיכוב התקדמות המחלה בחולים אשר טופלו קודם לכן כמו גם בכאלו שטרם טופלו. נוברטיס מסרה כי תציג את האנליזה על תוצאות הניסוי בשלב III בכנס. נציין כי תרופת הגילניה של נוברטיס כבר אושרה לשיווק והתחילה לתפוס נתחי שוק.

נזכיר כי טבע דיווחה לפני כמה חודשים על הצלחה בשלב III (המתקדם ביותר) של הניסוי הקליני בלקווינימוד. הניסוי הראה שמטופלים שנטלו טבליה יומית של 0.6 מ"ג חוו ירידה משמעותית בשיעור ההתקפים השנתי. הושגו גם יעדים קליניים נוספים, ובהם ירידה משמעותית בהתקדמות הנכות. אולם טבע לא פרסמה אז את הנתונים הסטטיסטיים המלאים של הניסוי, ואלה יפורסמו בסוף השבוע הבא בכנס ה-AAN.