הסכם חדש לשיתוף-פעולה בין ישראל וסין בתחום המו"פ

על-פי ההסכם החדש: חברות ישראליות יוכלו לקבל תמיכה של עד 50% מעלויות המו"פ מלשכת המדען הראשי ■ מענקי תמיכה דומים יוענקו על-ידי עיריית שנחאי לחברות סיניות

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה שלום שמחון חתם על הסכם לשיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח התעשייתי עם ממשל עיריית שנחאי בסין. החתימה התקיימה בישראל, בעת ביקורו בארץ של יו"ר הוועדה למחקר ולטכנולוגיה בשנחאי, הפרופ' שואו זיגי, לאחר שנתיים של מו"מ בין לשכת המדען הראשי בתמ"ת והוועדה למחקר וטכנולוגיה בעיריית שנחאי.

על פי ההסכם החדש יוכלו חברות ישראליות וחברות סיניות משנחאי לשתף פעולה במחקר ופיתוח בתחומי התעשייה, ויזכו למענקי עידוד. חברות ישראליות יוכלו לקבל תמיכה של עד 50% מעלויות המו"פ מלשכת המדען הראשי ומענקי תמיכה דומים יוענקו על ידי עיריית שנחאי לחברות סיניות. במשרד התמ"ת אמרו כי באופן זה ייחשפו חברות משתי המדינות לדרישות של השווקים השונים, והממשלות יבטיחו להן תמיכה פיננסית.

לדברי שמחון, יש מקום לשדרג בעתיד את ההסכם החדש עם עיריית שנחאי לכדי מעמד של קרן בילטראלית, שתעמיק ותחזק את הקשרים התעשייתיים בין המדינות. במטרה להמשיך במגמה זו, בכוונת משרד התמ"ת להקים בשנחאי נספחות מסחרית עד סוף השנה.

עיריית שנחאי סימנה כמה ענפים שאותם בכוונתה לקדם באמצעות האצת פעולות המו"פ בשנים הקרובות, ובהם תעשיית הכימיקלים; ייצור ציוד; מתכת ומספנות. במשרד התמ"ת אמרו כי גישה זו תאפשר לחברות ישראליות רבות הזדמנויות עסקיות ודריסת רגל בסין.