אסותא אשדוד זכתה במכרז: תקים את ביה"ח הראשון בעיר

נציין כי "אסותא אשדוד" היתה החברה היחידה שהגישה עצמה למכרז לבניית בית החולים הראשון בעיר, בו יהיו 300 מיטות אשר יחל לפעול בעוד 6 שנים

משרד האוצר הודיע היום אחה"צ (ב') כי ועדת המכרזים הבין משרדית לעניין המכרז להקמת והפעלת בית החולים באשדוד, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, גיל שבתאי, החליטה היום לאשר את הצעתה של "אסותא אשדוד" כהצעה זוכה במכרז.

כזכור, חוק בית חולים באשדוד (הקמה והפעלה) תשס"ב- 2002, קבע כי בעיר אשדוד יוקם בית חולים כללי בהיקף 300 מיטות לפחות. ב-9 באוגוסט 2009 פרסמה ועדת מכרזים בין משרדית המשותפת למשרדי האוצר, הבריאות ומינהל מקרקעי ישראל, מכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ואחזקה של בית החולים, המיועד להיבנות על גבי קרקע בבעלות מינהל מקרקעי ישראל, ששטחה 70 דונם במזרח העיר אשדוד.

ב- 15 בדצמבר 2010 הוגשה במכרז הצעה יחידה, על ידי חברת "אסותא אשדוד בע"מ", מיסודה ובבעלותה של חברת "אסותא מרכזים רפואיים בע"מ". לאחר שבדקה את ההצעה מבחינה תכנונית, תפעולית ופיננסית, ולנוכח עמידתה של ההצעה בדרישות המכרז, החליטה ועדת המכרזים להכריז על הצעתה של "אסותא אשדוד" כזוכה במכרז.

בהתאם לתנאי המכרז, תתחייב "אסותא אשדוד בע"מ" לבנות, לתכנן, לממן ולתפעל את בית החולים באופן אשר ישרת את צרכי הציבור ויעמוד בדרישות ותקני משרד הבריאות.

עבודות הקמתו של בית החולים באשדוד צפויות להתחיל תוך כשנתיים, כאשר תוך שש שנים צפויה תחילת הפעלתו של בית החולים בהיקף 300 מיטות.