גולדמן זאקס: "קנו נובל אנרג'י; "לוייתן" יוסיף ערך למניה"

בגולדמן זאקס מעלים המלצה לקנייה במחיר יעד של 116 דולר ■ בראש הסיבות שהובילו להעלאת המלצה: התמונה המתבהרת בסוגיית המיסוי על תגליות הגז ונפט בישראל

נובל אנרג'י זוכה היום (ב') להעלאת המלצה מגולדמן זאקס ל"קנייה" במחיר יעד של 116 דולר, כך הודיעו כלכלני הבנק בסקירה מיוחדת שנשלחה ללקוחותיו. נובל אנרג'י, השותפה של קבוצת דלק בתגלית "תמר" ושל רציו בתגלית "לוויתן", עשויה להרוויח מהעלייה במחירי הנפט ומהצפי לעליית מחירי הגז הטבעי בעולם וכמויות השימוש בו.

העלאת המלצה בוצעה לאחר שנציגי הבנק נפגשו עם הדרג הניהולי של החברה וכן גם עם משקיעי החברה בשבוע שעבר בבוסטון. בגולדמן מסבירים את הסיבות שהובילו להעלאת המלצה ובראשן התמונה המתבהרת בסוגיית המיסוי על תגליות הגז ונפט בישראל וכן תוכניות הפיתוח ב קידוח "לוויתן" "מה שעשוי להוות נחמה גדולה מאוד למשקיעים כיון שלויתן ותמר יוסיפו ערך רב למניית נובל אנרג'י", מעריכים כלכלני הבנק.

בנוסף מדגישים בגולדמן זאקס סיבות נוספות להעלאת הדירוג כמו פרויקטים מוצלחים במערב אפריקה. בגולדמן מציינים את תוכנית האקספלורציה האטרקטיבית של החברה בישראל ובמערב אפריקה במחצית השנייה של 2011.