ניצחון לצוקרברג: נדחתה עתירת האחים ווינקלבוס נגד מייסד פייסבוק

טיילר וקמרון ווינקלבוס, שטענו כי צוקרברג גנב מהם את הרעיון לפייסבוק, ביקשו לערער על הפיצוי שקיבלו ממנו בסך 65 מיליון דולר - בטענה כי לא נמסר להם מידע מלא על שווי החברה

‎‎מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, רשם אתמול (ב') ניצחון במאבק משפטי שניהלו מולו התאומים טיילר וקמרון ווינקלבוס, שותפיו לספסל הלימודים באוניברסיטת הרווארד.

על-פי פסיקת בית המשפט לערעורים בארה"ב, ייאלצו התאומים להסתפק בהסדר שכבר הושג בינם לבין צוקרברג, המפצה אותם ב-65 מיליון דולר במזומן ובמניות של פייסבוק.

האחים ווינקלבוס טענו בזמנו כי צוקרברג גנב את הרעיון לפייסבוק מחברה בשם ‏ConnectU‏, שהם הקימו יחד עם שותפם, דיוויה נארנדרה, בתקופת לימודיהם באוניברסיטה.

המאבק בין התאומים, שייצגו את ארה"ב בענף החתירה בסירות באולימפיאדת בייג'ינג 2008, לבין צוקרברג, הונצח בסרט "הרשת החברתית", שיצא לאקרנים בשנה שעברה ומתאר את סיפור הקמתה של פייסבוק.

התאומים אמנם הגיעו להסדר עם צוקרברג בעניין כבר לפני מספר שנים, אבל לאחרונה טענו כי סכום הפיצויים שהובטח להם אינו הוגן, וזאת מכיוון שבעת הבוררות בין הצדדים פייסבוק הסתירה מהם מידע על שוויה האמיתי.

לדבריהם של התאומים, לו הייתה פייסבוק חושפת את מלוא המידע שנתבקשה לחשוף בעת השיחות עימם - היה מועבר אליהם נתח גדול יותר של מניות החברה מאשר הועבר בפועל.

‏מנגד, פייסבוק עתרה לבית המשפט בערכאה נמוכה יותר על מנת לאלץ את התאומים ווינקלבוס ואת נארנדרה לקבל את ההסכם שנחתם עימם. בית המשפט אכן קיבל החלטה כזו, אך התאומים ערערו עליה. החלטת בית המשפט לערעורים משאירה את הפסיקה הראשונית על כנה.

‏בפסיקתו ציין אלכס קוזינסקי, שופט בית המשפט לערעורים, כי "התאומים ווינלקלבוס הם נושאים ונותנים נבונים, שהיו מצוידים בסוללה של עורכי מיומנים בעת הדיונים עם פייסבוק". לדבריו, "בנקודה מסוימת, כל מהלך משפטי חייב להגיע אל קיצו, והנקודה הזו כבר הגיעה".

‏פרקליטם של התאומים ווינקלבוס, עו"ד ג'רמי פאלק, אמר בתגובה לפסיקה כי הוא אינו מסכים איתה, וכי מרשיו ידרשו שימוע חוזר בנושא בהרכב מלא של שופטי בית המשפט לערעורים.

החלטה שתקבל מליאה מלאה של השופטים עשויה לדחות את ההחלטה הנוכחית, שהתקבלה בהרכב של 3 שופטים בלבד. באם יסרב בית המשפט לערעורים לערוך שימוע נוסף, לבקשתם של התאומים, מפלטם האחרון יהיה עתירה לבית המשפט העליון של ארה"ב.

סגן היועץ המשפטי הראשי של פייסבוק, קולין סטרץ', אמר כי החברה מעריכה את התנהלות בית המשפט, וכי היא מברכת על הפסיקה שהתקבלה לטובתה.