ADTECH מקבוצת AOL חתמה הסכם עם פובליסיס ישראל

במסגרת ההסכם תיישם פובליסיס כלי פרסום דיגיטליים חדשים של ADTECH ■ דירק פרייטאג, סמנכ"ל AOL, מסביר ל"גלובס" מדוע החברה רכשה את "הפינגטון פוסט", 5min וטק קראנץ'

"ענף הפרסום הדיגיטלי בישראל מאוד מעניין - יש חברות רבות שמתחזקות פעילות ענפה בארה"ב, לצד חברות ישראליות שפעילות מאוד בשוק המקומי. החיבור בין הצדדים מאפשר להביא טכנולוגיות פרסום חדשניות מארה"ב וליישם אותן בשוק המקומי במהירות רבה" - כך אומר ל"גלובס" דירק פרייטאג, סמנכ"ל AOL ומנכ"ל החברה-בת ADTECH.

ADTECH, שהוקמה ב-1998, מפתחת טכנולוגיה למיקום באנרים באתרי אינטרנט, במטרה להקל על המפרסמים לעשות אופטימיזציה של הקמפיינים המקוונים. ב-2007 נרכשה החברה בידי AOL, ולפני כשנה היא החלה לפעול גם בשוק הישראלי.

אתמול (ב') חתמה החברה על הסכם עם חברת הפרסום פובליסיס ישראל, במסגרתו היא תציע ללקוחותיה את הטכנולוגיה של ADTECH.

זו הפעם החמישית שפרייטאג מבקר בישראל, כשבביקור הנוכחי הוא יציג למפרסמים ויצרני התוכן הישראליים שני כלי פרסום חדשים שמושקים השבוע ברחבי העולם.

הראשון הוא ה-Tool Canvas, המאפשר לפרסומאים וגרפיקאים לבנות פרסומות ריץ' מדיה בקלות רבה יותר ובעלות נמוכה יותר; וה-Devil, שהוא מעין ארגז כלים לפרסומאי ולגרפיקאי המעצב את הפרסומות הווירטואליות.

ל"גלובס" נודע כי פרייטאג צפוי להיפגש עם שחקני מדיה נוספים, בהם חברת רכש המדיה TMF ופורטל וואלה.

התחרות העיקרית של ADTECH היא עם חברת הפרסום המקוון דאבל קליק, שנרכשה ב-2008 בידי ענקית החיפוש גוגל תמורת 3.1 מיליארד דולר. "דאבל קליק מחזיקה ביותר מ-50% מנתח השוק העולמי, ו-ADTECH היא מספר 2 בתחום, עם נתח שוק של 10%. זה בהחלט אתגר גדול להתחרות בגוגל, אבל אנחנו עושים את כל המאמצים להצליח במשימה", אומר פרייטאג.

AOL היא אחת מחברות האינטרנט הזרות הפעילות בישראל. רק לאחרונה רכשה החברה את הסטארט-אפ הישראלי 5min תמורת 65 מיליון דולר, ואחד מיזמי החברה, רן הר-נבו, מונה לתפקיד סמנכ"ל תחום הווידיאו ב-AOL.

פרייטאג מסביר כי "5min הצליחה להגדיר מודל עסקי בשוק הווידיאו המורכב, ופלטפורמת הווידיאו שלה היא אחד הרעיונות החכמים שראיתי בתחום. זוהי רכישה מצוינת ל-AOL".

AOL, שנחשבה בסוף שנות ה-90 לענקית אינטרנט, סבלה בשנים האחרונות מירידה מתמדת בהיקף ההכנסות, מנטישה המונית של גולשים ומפגיעה חמורה בתדמית. לאחר חילופי גברי רבים, באפריל 2009 נכנס לתפקיד המנכ"ל טים ארמסטרונג, לשעבר בכיר בגוגל, במטרה להצילה.

בין הצעדים הבולטים בהם נקט ארמסטרונג ניתן לציין את רכישת העיתון-בלוג "הפינגטון פוסט" תמורת 315 מיליון דולר, ואת רכישת הבלוג הטכנולוגי TechCrunch, תמורת 25 מיליון דולר.

- מה ההיגיון מאחורי רכישת "הפינגטון פוסט"?

"החזון של AOL הוא להפוך ליצרנית התוכן הגדולה באינטרנט", מסביר פרייטאג. "הצוות של 'הפינגטון פוסט' הצליח לייצר טראפיק גדול בזמן קצר יחסית ולשלב הרבה אלמנטים חברתיים שקשורים לתוכן. זה משהו שהיה מאוד חסר ל-AOL - אפשר להקים כזה דבר לבד, ואפשר פשוט לקנות את הדבר הכי טוב שנמצא ברשת. אנחנו עוד לא חברת תוכן מובהקת, אבל אנחנו בדרך לשם".

לדבריו, זה גם ההיגיון שעמד מאחורי רכישת TechCrunch. "זה האתר המוביל לתוכן פרימיום ותוכן בלעדי בתחום הטכנולוגיה, ו-Engadget (שגם בבעלות AOL, נ"פ) הוא האתר השני אחריו. מכאן הגיעה ההחלטה לאחד את שני האתרים הגדולים ולהפוך למובילת שוק בתחום".

- נראה כי הצעדים האחרונים של AOL הם בבחינת "להיות או לחדול".

"אין ספק שזה הימור גדול מצד AOL. ההחלטה לייצר תוכן בהיקף גדול מצריכה השקעה אדירה".