דמרי מממש בנתניה: מכר קרקע תמורת 91.5 מיליון שקל

י.ח דמרי דיווחה כי מכרה 7.1 דונם בשכונת עיר ימים בנתניה ■ רכשה את הקרקע לפני 11 שנה תמורת 27.3 מיליון שקל בלבד

מחירי הקרקעות הגבוהים בעיר ימים נתניה מאפשרים למי שרכש קרקעות בעבר לממש אותן כעת במחיר גבוה. כך למשל חברת י.ח דמרי, הנמצאת בשבשליטתו של יגאל דמרי מדווחת היום (ג') כי מכרה כ-7.1 דונם בשכונת עיר ימים בנתניה בעבור 91.5 מיליון שקל. לא מן הנמנע שתוצאות המכרזים האחרונים במתחם עיר ימים בהם ההצעות שזכו היו, לראשונה מזה זמן רב, מתחת למחיר השומא אותה פרסם מינהל מקרקעי ישראל היוו זרז למכירת הקרקע כעת.

את השטח רכשה החברה לפני כ-11 שנה באוקטובר 2000 מחברה בשם ס.ע.ן זהב בע"מ בעבור 27.3 מיליון שקל בלבד. לחברה היו עוד הוצאות על הקרקע של מימון והשבחה בסך של כ-12.2 מיליון שקל כך שהרווח של דמרי מהעסקה עומד על כ-52 מיליון שקל לפני מס.

על הקרקע אותה מכרה היום דמרי ניתן לבנות 120 יחידות דיור בשני בנייני מגורים, מה שמשקף שווי של כ-762.5 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. מי שרכש את הקרקע היא חברה קבלנית מקומית מנתניה בשם ציון בריגה ובנייו בע"מ. החברה כבר בנתה פרויקט במתחם עיר ימים בשם B טאוור בן 18 קומות ו-50 יחידות דיור.

כזכור, רק לפני כחודש זכתה החברה בשלושה מתחמים בשכונת עיר ימים בנתניה במסגרתם ניתן לבנות 432 יחידות דיור. מעניין לראות שהצעתה של דמרי בשלושת המתחמים הללו הייתה נמוכה ממחיר השומא אותה פרסם המינהל וזאת לאחר זמן רב במסגרתו נסגרו במתחם מכרזים הגבוהים ממחיר השומא באופן ניכר. כך למשל בעבור מתחם לבניית 164 יחידות דיור שילמה החברה כ-97 מיליון שקל כאשר מחיר השומא עמד על 99.2 מיליון שקל.

במתחם סמוך לבניית 128 יחידות דיור הצעתה הזוכה של החברה עמדה על 78.3 מיליון שקל כאשר מחיר השומא עמד על 99.1 מיליון שקל. לא מן הנמנע שבעקבות תוצאות אלו של המכרזים האחרונים הגיעה החברה למסקנה כי זה הזמן הנכון לממש את הקרקע ההיסטורית במתחם.

יגאל דמרי, מנכ"ל חברת י.ח. דמרי: " י.ח. דמרי מתכוונת להמשיך ולחזק את מעמדה בין חברות הבניה המובילות את שוק המגורים בישראל. מימוש הנכס בעיר ימים בנתניה מייצר לחברה רווח משמעותי זמין להמשך צמיחה ולהשקעות נוספות בישראל . בבעלות החברה צבר קרקעות משמעותי באזורים הנהנים מביקושים גבוהים, ואנו מאמינים שבשנה הקרובה נתחיל בהקמתם של חלק מהפרויקטים הללו".