שלמה ינאי: "הלקווינימוד יכולה להפוך לבלוקבסטר נוסף"

מנכ"ל טבע: "אנחנו פועלים לצמצום התלות בקופקסון, אבל הוא יהיה איתנו לעוד הרבה שנים"

מנכ"ל טבע שלמה ינאי התייחס היום (ג') לתוצאות הניסוי בלקווינימוד, התרופה האוראלית של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, וטען כי יש לתרופה סיכוי להפוך ל"בלוקבסטר" נוסף, כמו הקופקסון.

"יש את כל היסוד להניח שלפנינו תרופה חדשנית שתעשה טוב לחולים בטרשת נפוצה וגם לרופאים", אמר ינאי בכנס בת"א. "בפנינו פוטנציאל לבלוקבסטר נוסף, לצד הקופקסון".

טבע פרסמה אמש את תוצאות הניסוי לאחר שהמניה נפלה בכ-3% בוול סטריט בעקבות פרסום תוצאות ניסוי דומה שערכה חברה מתחרה. המשקיעים חוששים מפגיעה במעמדה של טבע כמובילה בטיפול בטרשת נפוצה ומכאן חולשת המניה.

"טבע מתנהלת על פי ראייה לטווח ארוך ולא על פי היומיום הקופצני", הוסיף ינאי. "במסגרת תוכנית החומש שלנו עד 2015 אני רוצה לציין שאנחנו על המתווה ואפילו מעליו - אנחנו בדרך הנכונה. המודל העסקי של טבע בנוי על החוזקה העסקית הראשית שלנו - הגנריקה. אנחנו יכולים לצמוח בעסק הזה ורואים פוטנציאל של 150 מיליארד דולר בשוק הגנרי בשנים הקרובות; יש לנו כוונה לקחת חלק משמעותי בשוק הזה ויש לנו היכן לצמוח בו".

ינאי לא התעלם מהרגישות של השוק לכל חדשות הנוגעות לקופקסון, ואמר כי "אנחנו פועלים לצמצום התלות בקופקסון, אבל הוא יהיה איתנו לעוד הרבה שנים. בסופו של דבר הוא יוחלף ואנחנו נערכים לזמן הזה. אנחנו עוברים 'מסולן לתזמורת'".