אלביט מערכות תקים חברה לפיתוח מל"טים

החברה תוקם בשיתוף יצרנית המטוסים הברזילאית אמבראר יוסי אקרמן, נשיא אלביט: "זכינו לתמיכה חזקה של משרד ההגנה המקומי"

החברה הביטחונית אלביט מערכות ממשיכה לבסס את פעילותה בשוק הברזילאי: החברה הבת שלה שפועלת בברזיל, AEL, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם יצרנית המטוסים הברזילאית אמבראר, שבמסגרתו הן יפתחו חברה חדשה שתפעל במדינה ותפתח יכולות חדשות בתחום המל"טים (מטוסים ללא טייס).

ההסכם נחתם במסגרת התערוכה הביטחונית LAAD המתקיימת בימים אלו בריו דה ז'נרו, ושבין משתתפיה גם נשיא אלביט, יוסי אקרמן. בתערוכה מבקר גם מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, ולצדו עוד בכירים בתעשיות הביטחוניות בארץ.

בהודעה שפירסמה היום (ד') אלביט מערכות נאמר כי במסגרת הסכם שיתוף הפעולה בין יצרנית המטוסים הברזילאית לבין החברה הבת של אלביט תיעשה בחינה משותפת של שוק המל"טים, ובסופה, כאמור, יקימו השתיים חברה משותפת שעיקר החזקותיה יהיו בידי אמבראר.

אקרמן אמר בשיחה עם "גלובס" כי הסכם שנחתם באחרונה בין משרד ההגנה בברזיל לבין משרד הביטחון בישראל, מאפשר העברת ידע והידוק של הקשרים הביטחוניים בין המדינות: "ההסכם מקל מאד על שיתופי פעולה כאלה ומאפשר לקיים דיאלוג ביטחוני עמוק והעברת ידע". לדבריו, במסגרת החברה החדשה יוקם קו לפיתוח של מל"טים חדשים - בהתאם לצרכים של השוק המקומי בברזיל.

מנכ"ל AEL, שלמה ארז, מסר: "ההסכם האסטרטגי מהווה אבן דרך משמעותית עבור AEL לקראת הגשמת מטרתנו לפתח יכולות בתחום המל"טים בברזיל". לדבריו, ההסכם עם אמבראר יאפשר לאלביט מערכות, באמצעות החברה הבת שלה, למנף הזדמנויות עסקיות חדשות במדינה, וכך "יעשיר ויפתח את יכולותיה של ברזיל בפיתוח וביצור של מל"טים".

לדברי ארז "ההסכם החדש צופה בחינה משותפת של פעילות שיווק, פיתוח, ייצור והטמעה של מערכות בתחום המל"טים, כמו גם בתחום הסימולטורים וההשבחה של מערכות אוויוניקה. במסגרת הסכם זה צפויה גם השקעה מצד אמבראר ב-AEL".

שיתוף פעולה ותיק

בתחילת השבוע זכתה AEL של אלביט בחוזה בהיקף כ-85 מיליון דולר במסגרת תוכנית להשבחה של מטוסי קרב מסוג 5-F, המשמשים את חיל האוויר הברזילאי. את התוכנית מובילה אמבראר, ו-AEL נבחרה לשמש בה כקבלן משנה. במסגרת פעילותה של החברה הבת בתוכנית זו, ישודרגו מערכות האוויוניקה של המטוסים כמו גם מערכות המכ"ם, בקרת הנשק, הניווט ועוד. גם בעבר נחתמו הסכמים לשיתופי פעולה נקודתיים בין שתי החברות.

אלביט מערכות החלה לפעול בברזיל כבר לפני כ-15 שנה: "היינו בשוק הזה גם בזמנים קשים עבור ברזיל וגם כשלא ראינו תוצאות - ועכשיו קוצרים פירות. לקראת ההסכם הנוכחי זכינו לתמיכה חזקה של משרד ההגנה המקומי, וזאת כשברקע היו עוד כמה חברות שרצו את השותפות הזו", אמר אקרמן ל"גלובס".