כיל תשקיע 160 מיליון אירו בייעול פעילות תחום האשלג בספרד

הפחתה בעלות ייצור האשלג: הדירקטוריון אישר, כחלק מהתייעלות בחברה-הבת Iberptash, לרכז את פעילות החברה באתר אחד לעומת שני האתרים בהם מתנהלת פעילותה היום

חברת כיל ממשיכה להתרחב בחו"ל: יום לאחר שהודיעה על מציאת מרבץ ענק של דשנים ייחודיים בבריטניה, כולל מענק ממשלת בריטניה, ויומיים לאחר שדיווחה על רכישה של המתחרה הספרדית Fuentes, שהיא חברת הדשנים המיוחדים המובילה בספרד, הודיעה הערב (ד') החברה כי הדירקטוריון אישר, כחלק מתוכנית התייעלות בחברה הבת הספרדית, Iberptash, לרכז את פעילות החברה באתר אחד לעומת שני האתרים בהם מתנהלת פעילותה היום.

במסגרת זו, תבוצע הרחבה של הייצור באתר ב-Suria הכולל מכרה ומפעל ותופסק הפעילות של המכרה והמפעל באתר השני.

בשלב הראשון של התוכנית אושרה הרחבה של כושר ייצור האשלג, הרחבה של כושר גלעון האשלג וכן הקמה של מפעל לייצור מלח ואקום (מלח בדרגת ניקיון גבוהה) בסוריה. ביצוע השלב הראשון של התוכנית, בהיקף משוער של כ-160 מיליון אירו, והוא צפוי להסתיים בתחילת שנת 2014.

על פי הודעת החברה, ביצוע השלב הראשון של התוכנית יביא לחיסכון ולהתייעלות שיתרמו להפחתה של עלות ייצור האשלג לעלויות הפקת אשלג נמוכות יחסית לתעשייה. כמו כן יביא יישום התוכנית לשיפור מידת העמידה של פעילות הייצור בערכי הקיימות (Sustainability) הנוגעים להגנה על הסביבה.

בשלב השני, שטרם אושר, מתוכננת הרחבה נוספת של כושר ייצור האשלג, שתביא לכושר ייצור אשלג של כ-1.1 מיליון טון. ביצוע השלב השני יביא לייצור כמות גדולה יותר של אשלג במכרה ובמפעל אחד לעומת ייצור במכרות ובמפעלים הממוקמים בשני אתרים נפרדים.

המהלכים יביאו את החברה הבת של כיל בספרד איברפוטאש (IBERPOTASH) לעלויות הפקת אשלג נמוכות יחסית לתעשייה. כמו כן, במסגרת המהפכה הירוקה של כיל, התוכנית תביא גם לשיפור ניכר בפרופיל האקולוגי תודות לצמצום ניכר בהשפעת הייצור על הסביבה.