אכזבה בארה"ב: התביעות לדמי אבטלה עלו ל-412 אלף

תביעות ראשונות לדמי אבטלה טיפסו ב-27 אלף ■ לעומת צפי לירידה ברמת הבקשות ל380 אלף תביעות לדמי אבטלה ■ מדד המחירים ליצרן עלה ב-0.7% חודש מארס

משרד העבודה בארה"ב מדווח היום (ה') כי תביעות ראשונות לדמי אבטלה טיפסו ב-27 אלף בקשות לרמה של 412 אלף בקשות בסיכום שבועי, מדובר ברמת שיא של חודשיים. זאת לעומת 382 אלף תביעות בשבוע שעבר ולעומת צפי לירידה ברמת הבקשות ל-380 אלף תביעות לדמי אבטלה.

מספר הבקשות הממוצע לחודש אפריל עד כה עומד על 5,500 בקשות ובסך הכל על 395,750 אלף תביעות בממוצע חודשי. הערכות הן כי התביעות קפצו בשבוע שעבר בשל התנודתיות בנתון המאפיינת בדרך כלל את תקופת סוף רבעון. עובדים שציפו לקבל דמי אבטלה בתחילת השבוע הבא, קיבלו דמי אבטלה גבוהים יותר לקראת סוף הרבעון. מספר המובטלים המקבלים תביעות מתמשכות לדמי אבטלה ירד ל-3.68 מיליון בשבוע שהסתיים ב-2 אפריל.

בתוך כך פורסם גם מדד המחירים ליצרן עלה ב-0.7% בחודש מארס לעומת צפי לעלייה חדה יותר של 1.1% ולעומת עלייה מפתיעה בשיעור חד של 1.6% בחודש הקודם. מחירי האנרגיה עלו ב-2.6% בחודש מארס. מחירי מלאי המזון רשמו ירידה של 0.2%, בפעם הראשונה מזה שבעה חודשים.

החוזים העתידיים המורים על כיוון המסחר מוסיפים לרדת לאחר פרסום נתוני המאקרו.