אירלנד כמו תוניסיה: מודי'ס חותכת הדירוג של אירלנד ב-2 רמות

מודי'ס חתכה את דירוג האשראי של אירלנד ל-Baa1 - ממש כמו הדירוג של תוניסיה, ברזיל ורומניה

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה היום (ו') כי היא חותכת את הדירוג של אירלנד ב-2 רמות, לרמה של Baa1, על רקע הגירעון הענק במדינה ובעוד ממשלת אירלנד מנסה לצמצם את חובותיה. כך, משבר החוב באירופה יצר מצב בו דירוג האשראי של אירלנד זהה לדירוג של מדינות כמו תוניסיה, ברזיל ורומניה.

תחזית הדירוג של מודי'ס נותרה "שלילית", מה שאומר שייתכנו הורדות דירוג נוספות בעתיד. רק בתחילת החודש הודיעה סוכנות S&P על הורדת דירוג האשראי של אירלנד ברמה אחת לרמה של +BBB, עם תחזית דירוג "יציבה".

אירלנד הסתבכה מבחינה כלכלית לאחר פיצוץ בועת הנדל"ן במדינה ב-2007. זאת, בשילוב עם משבר האשראי והמיתון הגדול בכלכלה העולמית, היכו במדינה. בשנה שעברה נקלעו הבנקים הגדולים באירלנד למצוקה והממשלה נאלצה לחלצם, אך תוכנית חילוץ זו עלתה ביוקר למשלם ועלולה להגיע ל-145 מיליארד דולר. כתוצאה מכך, תפח הגירעון הממשלתי ואירלנד נזקקה גם לסיוע מצד האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית.

"אירלנד נמצאת כעת במקום מאוד לא נעים מבחינת דירוג האשראי שלה, והיא רחוקה ברמה אחת בלבד מדירוג 'אג"ח זבל'", אמר לסוכנות בלומברג הכלכלן גרי ג'נקינס מ-Evolution Securities שבלונדון.

אתמול חתך הבנק המרכזי של אירלנד את תחזית הצמיחה במדינה לשנים 2011-2012; ההערכה היא כי כלכלת אירלנד תצמח ב-0.9% השנה (לעומת 1% בתחזית הקודמת) וב-2.2% בשנה הבאה.