וול סטריט: אילו דוחות עלולים לזעזע את השוק השבוע?

לאחר האכזבה מהדוחות של גוגל ביום חמישי, יעקבו המשקיעים מקרוב אחר הדוחות של אפל, IBM, אינטל וגולדמן זאקס שיתפרסמו בימים הקרובים

עונת הדוחות האמריקנית תיכנס בימים הקרובים להילוך גבוה, כשחברות מובילות מסקטורי הפיננסים וההיי-טק יפרסמו את תוצאותיהן ב-3 החודשים האחרונים. לאחר האכזבה מהדוחות של גוגל ביום חמישי, יעקבו המשקיעים מקרוב אחר הדוחות שיתפרסמו עד ליום חמישי (ביום שישי לא יתקיים מסחר בניו-יורק).

גוגל צנחה ביותר מ-8% במסחר ביום שישי לאחר שדיווחה ביום חמישי לאחר הסגירה על דוחות כספיים שלא עמדו בציפיות האנליסטים בשורת הרווח. החברה פספסה את תחזיות הרווח כיוון שההוצאות שלה זינקו ב-54% ברבעון הראשון, בעיקר בגלל גיוס מאסיבי של עובדים.

ביום שישי קיבלו המשקיעים אכזבה נוספת, הפעם מהסקטור הפיננסי, עם דוח חלש של בנק אוף אמריקה.

בימים הקרובים יפרסמו דוחות, בין השאר, אפל , אינטל , IBM, טקסס אינסטרומנטס וגולדמן זאקס . התוצאות שלהן, וכמובן שגם התחזיות, עשויות לטלטל את השווקים. המשקיעים גם יבקשו לדעת עד כמה השפיעו האסונות ביפן על חברות הטכנולוגיה.

"נראה שכולנו נכנסנו לאיזישהי אווירת שאננות לאחרונה. עונת הדוחות צריכה לשכנע את המשקיעים ומנהלי ההשקעות שמחירי המניות מוצדקים ויש עוד מקום לעליות או להיפך, שהשוק צריך לבצע תיקון למטה", אמר מייק גיבס, אסטרטג השקעות ראשי בחברת Morgan Keegan, ל-CNBC.

"יש בחוץ כמה מוקשים פוטנציאליים שעלולים להביא למסחר עצבני ותנודתי הרבה יותר בימים ובשבועות הקרובים".

"אם אחת או יותר מהחברות הגדולות תאכזב את המשקיעים, זה יכול להחזיר את הפחד והתנודתיות הגבוהה לשווקים", אומר Joe Kinahan, מנהל חטיבת הנגזרים בחברת TD Ameritrade.

אנליסטים אחרים מזהירים מ"רוחות חזית כפולות" לתוצאות ברבעון השני בעיקר, שיגיעו מעליית מחירי הנפט ושאר הסחורות, ביחד עם האסונות ביפן. כלכלני JP מורגן צ'ייס חתכו את תחזית התוצאות למדד ה-S&P 500 ב-1 דולר ליחידת מדד כתוצאה מהאירועים האחרונים.

לפי הערכות אנליסטים שקובצו ב-Thomson Reuters החברות צפויות בממוצע לדווח על עלייה של 11.7% ברווחים ברבעון האחרון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.