הטבח באיתמר: נעצרו 2 חשודים מעוורתא; רצחו את התינוקת כי בכתה

(עדכון) - ‎הותר לפרסום: שני צעירים בני 18 ו-19 חשודים כי רצחו את 5 בני משפחת פוגל לפני כ-5 שבועות; הסיבה: רצו להרוג יהודים ■ החשודים הודו ברצח ושחזרו אותו: "לא מתחרטים"

‎‎חקירה מאומצת של כוחות הביטחון הביאה לפיענוח הטבח בבית משפחת פוגל ביישוב איתמר שבשומרון: היום (א') הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי ומשטרת מחוז ש"י עצרו בשבוע האחרון שני צעירים פלסטינים, חכים מאזן עוואד, תלמיד תיכון בן 18, ואמג'ד מוחמד עוואד, סטודנט בן 19, שניהם מהכפר עוורתא הסמוך להתנחלות.

השניים חשודים כי תכננו בעצמם את הרצח "כי רצו להרוג יהודים". איתם נעצרו 4 חשודים נוספים, בהם קרובי משפחה שלהם, על שהגישו להם סיוע לאחר שנודע להם על מעורבותם ברצח.

בחקירתם הודו השניים בביצוע הרצח, שחזרו את המעשה ולא הביעו חרטה. אחד מהם אף הוסיף ואמר כי אם היה מבחין בבן משפחה נוסף - היה הורג גם אותו.

גורמי ביטחון הבהירו כי לשניים אין קרבה משפחתית, אך עם זאת, משפחותיהם מזוהות עם החזית העממית. כך, דודו של הצעיר מבין השניים, ג'יבריל עוואד, נהרג באינתיפאדה השנייה מאש צה"ל במהלך היתקלות, זאת לאחר שכשנה לפני כן היה מעורב בפיגוע אחר שאירע באיתמר, בו נרצחו 4 בני משפחה ורכז הביטחון של היישוב.

גנבו רובה, דקרו וירו

‏הרצח בבית משפחת פוגל באיתמר אירע ב-11 במארס, בסמוך לשעה 21:00: שני המחבלים ניצלו את מזג-האוויר הגשום ואת הראות הלקויה ששררה באזור, הגיעו בפנים מכוסות אל גדר ההתנחלות איתמר, פרצו אותה וחדרו פנימה.

בחיפושם אחר נשק, שישמש אותם לביצוע הפיגוע, הם פרצו לבית שהיה באותה שעה ריק, גנבו מתוכו רובה אם 16 מקוצר ומספר מחסניות והתקדמו לעבר היעד הבא - בית משפחת פוגל המרוחק כמה עשרות מטרים מהמקום.‏

מעדותם בחקירה עולה כי בהתקרבם אל הבית הם הבחינו ביואב (11) ובאלעד (4) דרך אחד החלונות. אז הם פרצו פנימה, התנפלו עליהם בסכינים שהביאו עמם ודקרו אותם למוות. משם המשיכו אל חדר השינה בו שהו הוריהם, אודי ורותי. בתום מאבק הם דקרו גם אותם, וירו באם המשפחה ברובה שגנבו זמן קצר לפני כן.

‏לאחר מכן, כך עולה מחקירת השב"כ, פנו המחבלים אל מחוץ לבית, אך שמעו את בכיה של התינוקת, הדס, בת ה-3 חודשים, ששהתה באותו זמן בחדר השינה, שבו אל המקום ודקרו גם אותה למוות.

‏לפני שעזבו את זירת הרצח גנבו השניים גם את הרובה שהוחזק בבית משפחת פוגל. לאחר מכן ברחו אל הכפר המרוחק כ-2.5 קילומטר מאיתמר.

מחקירת כוחות הביטחון עולה כי כשהשניים הגיעו לעוורתא, הם גוללו את פרטי המקרה בפני דודו של חכים עוואד. זה נטל את הרובים שגנבו ומסר אותם לגורם אחר, מרמאללה, למען יחביא אותם. הדוד החביא את בגדיהם ואת הסכינים ששימשו אותם לביצוע הפיגוע.

"רצינו מות קדושים"

‏בחקירת הרצח תושאלו עשרות מתושבי הכפר עוורתא. אחד מהם היה חכים עוואד, בן ה-18 שהוביל את ביצוע הפיגוע. בימי החקירה הראשונים הוא שתק, אך בהמשך נשבר, וכך נסללה הדרך לגל מעצרים נוסף בפרשה.

עוואד סיפר לחוקריו כי ימים לפני הפיגוע ניסו הוא וחברו להצטייד ברובה, ואף פנו למכר, תושב הכפר המזוהה אף הוא עם החזית העממית. המכר לא הצליח לסייע להם ולצייד אותם בנשק, אך הם היו נחושים לבצע את תוכניתם ויצאו לעבר איתמר חמושים בסכינים.

‏בחקירתם סירבו השניים להביע חרטה על הטבח שביצעו והסבירו את מניעיהם ב"רצון להרוג יהודים", ואחד מהם טען כי "רציתי למות מות קדושים".

‏גורמים ביטחוניים הבהירו היום כי החקירה בפרשה נמשכת וכי ייתכנו מעצרים נוספים. להערכת הגורמים, בשלב זה ניכר כי מדובר בהתארגנות מקומית ולא בהוראה לפיגוע שיצאה מגורם בכיר בתנועת החזית העממית. ‏‎‎‏

שני החשודים צפויים לעמוד לדין בבית דין צבאי.