מצרים: בית המשפט פירק את מפלגתו של מובארק

גלי צה"ל: במקביל, בעודו נמצא תחת חקירה, הועבר מובארק מבית החולים בשארם א-שייח, שם היה מאושפז לאחר שלקה בליבו, לבית חולים צבאי בקהיר

בית המשפט לעניינים מנהליים בקהיר הכריז אתמול (שבת) על פירוקה של מפלגת השלטון - "המפלגה הלאומית דמוקרטית". בהחלטתם הורו השופטים על העברת הכסף המצוי בקופת המפלגה לידי המדינה. כך מדווחים בגלי צה"ל. המפלגה, שנוסדה בימי הנשיא המנוח אנואר סאדאת, הפכה סמל לשחיתות השלטונית במצרים. עד להפיכה בקהיר, עמד בראשה הנשיא חוסני מובארק.

במקביל, הועבר נשיא מצרים המודח מבית החולים בשארם א-שייח, בו הוא אושפז לאחר שלקה בליבו, לבית חולים בקהיר. מובארק צפוי להתאשפז בתנאי מעצר בבית החולים הצבאי ה"מרכז הרפואי העולמי", שנמצא בדרום הבירה המצרית. בכיר מצרי אמר לסוכנויות הידיעות כי מיד כשישתפר מצבו הבריאותי של מובארק, הוא יאסר.

מובראק נמצא בימים אלה בחקירה בחשד למעשי רצח של מאות מפגינים, ופציעתם של רבים אחרים בעת המהומות נגד משטרו, שבסופן הודח. כמו כן, הוא חשוד בשחיתות, בזבוז כספי ציבור וניצול סמכות למטרות של רווח אישי. ביום הראשון של חקירתו מובארק התמוטט ונלקח לבית החולים.

גם שני בניו של הנשיא לשעבר, גמאל ועלא, נעצרו לחמישה עשר יום לצורך חקירה. החוקרים בודקים האם גמאל הפעיל כוח מתון כלפי המפגינים, וחקרו האם הוא ואחיו הפעילו שחיתות שלטונית בזמן שאביהם שלט במצרים, וניצלו את השפעתם כדי לזכות בעסקאות שונות. השניים נמצאים בכלא טורא שבקהיר, בו נמצאים בכירים נוספים ממשטר מובארק כמו שר הפנים לשעבר, ומי שכיהנו כראש הממשלה ויו"ר מפלגת השלטון.

גורמים בכלא סיפרו ל"ניו-יורק טיימס" כי בניו של מובארק הם עצירים צייתנים, שעדיין המומים מהעובדה שהם נכלאו ומשאר ההתרחשויות בתקופה האחרונה. הם אוכלים אוכל שהובא מבחוץ, זכות שיש לכל עציר שעדיין לא הורשע. אבל גמאל, שחולק את אותו התא עם אחיו עלא, מסרב לא פעם לאכול - ונראה רועד וחלש. "הם שבורים", אמר גורם בכלא, "הם עושים כל דבר שאומרים להם ולא מרימים את הקול".

על פי משרד המשפטים המצרי, גם אישתו של מובארק, סוזאן, צפוייה להחקר בתקופה הקרובה, בעוד מובארק עצמו ושני בניו צפויים להופיע ביום שלישי השבוע בבית משפט בקהיר, על מנת להחקר.

מובארק התייחס להאשמות נגדו בשבוע שעבר, והכחיש אותן. "כאב לי מאוד ועדיין כואב לי על ההתקפות הבלתי צודקות עלי ועל בני משפחתי", אמר בראיון טלפוני ראשון מאז המהפכה, "איני יכול לשתוק יותר נוכח המשך ההתקפות שמבוססות על סילופים, בדיות והפגיעה בשמי הטוב ובניקיון כפיה של משפחתי". באותו ראיון הבטיח הנשיא המנודה שיוכל להפריך את החשדות נגדו ונגד בניו, שעל פיהן הם מחזיקים סכומים שנעים בין עשרות למאות מיליארדי דולרים בבנקים מחוץ למצרים - הכל מכספי מדינה.