שבוע חלש בתעשיית הקרנות; המנייתיות גייסו רק 20 מ' ש'

"מיטב": תעשיית הקרנות רשמה בסיכום שבועי פדיונות של 320 מיליון שקל ■ "המשקיעים ממשיכים באי-נקיטת שינויים דרמטיים בתיקי ההשקעות ע"י הישארות בפוזיציה הקודמת"

גל הפדיונות בתעשיית הקרנות נאמנות לא נפסק: הקרנות המסורתיות רשמו פדיונות של כ-500 מיליון שקל, הפדיון השלישי בגובהו השנה. הקרנות הכספיות, לעומת זאת, גייסו כ-160 מיליון שקל, ובקיזוז עם הקרנות הכספיות בסך הכל תעשיית הקרנות הנאמנות רשמה בסיכום שבועי פדיונות של כ-320 מיליון שקל. כך מסרו כלכלני בית ההשקעות "מיטב" בסקירה מיוחדת שפרסמו היום (א') על תעשיית הקרנות.

במיטב מציינים כי קרנות המנייתיות סיימו את השבוע עם גיוסים מינוריים של כ-20 מיליון שקל בחלוקה שווה בין הקרנות המתמחות במניות בארץ לקרנות המתמחות במניות חו"ל. בסך הכל בסיכום חודשי עד כה גייסו הקרנות המנייתיות כ-85 מיליון שקל.

ב"מיטב" מציינים את קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד שממשיכות לדמם לאחר שגם בשבוע החולף רשמו פדיון של כ-380 מיליון שקל, הפדיון השבועי הגבוה ביותר מאז השבוע האחרון של 2010. מתחילת החודש הצטברו פדיונות של לא פחות מכ-650 מיליון שקל.

גם קרנות אג"ח חברות וכללי רשמו עוד שבוע חלש עם פדיונות בגובה כ-190 מיליון שקל "ניתן להעריך כי הדשדוש בשוקי המניות והאג"ח והפחד לעשות שינויים בתקופות כאלו בהן מחיר הטעות יכול להיות גבוה יותר", כך מסבירים ב"מיטב" את הסיבה לפדיונות השבוע. "מרבית המשקיעים ממשיכים באי נקיטת שינויים דרמטיים בתיקי ההשקעות ע"י הישארות בפוזיציה הקודמת", מעריכים ב"מיטב".