"מעריב" מקפיא את סגירת חברת ההפצה שלו

זאת עד למו"מ עם העובדים ■ הערכות: לפחות חלק מעובדי ההפצה של "מעריב" יזכו לפיצויים מוגדלים ולמענקי הסתגלות בעקבות הצטרפותם להסתדרות

10 ימים אחרי הצטרפותם של 950 עובדי ההפצה של "מעריב " להסתדרות הכללית, הודיעה הנהלת העיתון להסתדרות על נכונותה לנהל משא-ומתן עם העובדים לאחר החג - כך נודע ל"גלובס".

במסגרת המסרים שהועברו לארגון, הובטח כי עד לחודש מאי הקרוב לא תבצע ההנהלה צעדים חד-צדדיים - כאשר הכוונה היא שלא תצא לפועל בשלב זה התוכנית להעביר את מערך ההפצה לחברה אחרת.

מסתמן כי "מעריב" יסגור את מערך ההפצה הקיים, שמתנהל באמצעות חברה-בת בשם "גל", ויעביר את ההפצה ככל הנראה לחברת "בר הפצה", שמפיצה בין היתר את העיתונים "ידיעות אחרונות" ו"גלובס".

זאת במסגרת תוכנית קיצוצים שמנהל היו"ר הנוכחי של "מעריב", זקי רכיב, רגע לפני ההעברה הצפויה של השליטה בעיתון לדיסקונט השקעות של נוחי דנקנר. לאור עסקה זו, טורפדה כוונה של מכירת בית הדפוס של "מעריב".

יצוין כי יו"ר ההסתדרות עופר עיני נחשב מקורב לנוחי דנקנר, והשניים התמודדו בשנה האחרונה עם משברים במספר מקומות עבודה שבבעלות איש העסקים. בשופרסל הקפיא דנקנר את הכוונה להעסיק סדרניות חדשות במקום אלה המועסקות באמצעות חברות המזון, ואילו במכתשים אגן זכו העובדים הוותיקים לתנאי פרישה מיטיבים בעקבות מכירת החברה לתאגיד סיני.

עובדי ההפצה טענו כי הם אינם מעודכנים על-ידי ההנהלה באשר לעתידם, וכי הם ניזונים אך ורק מהתקשורת בנושא. על כן ההסתדרות דרשה בשמם עדכון מיידי מההנהלה.

להמתיק את הגלולה לעובדים הקבועים

על-פי ההערכה, המשא-ומתן עם העובדים צפוי לעסוק בעיקר בזכויותיהם של העובדים. בהסתדרות לא העבירו להנהלת "מעריב" מסמך דרישות, אולם כפי הנראה בארגון ידרשו להמתיק את הגלולה בעיקר עם העובדים הקבועים, חלקם בעלי משפחות. עבור אלה, להבדיל מסטודנטים ועובדים צעירים אחרים שמועסקים בחברה ומשלימים הכנסה, צפויה ההסתדרות לדרוש פיצויים מוגדלים ומענקי הסתגלות.

לא מן הנמנע כי אחד הפתרונות יהיה העסקת חלק מהעובדים בחברת ההפצה החדשה.

מ"מעריב" סירבו להתייחס.