אזהרה: S&P חותכת את תחזית הדירוג של ארה"ב לשלילית

בסוכנות דירוג האשראי הותירו את דירוג האשראי AAA לארה"ב אבל חתכו את תחזית הדירוג לשלילית ■ המשמעות היא ש-S&P מזהירה את ארה"ב כי אם לא תטפל בגרעון הענק שלה, היא תספוג הורדת דירוג בעתיד ■ ירידות חדות בוול סטריט: המדדים יורדים עד כ-2%

סוכנות דירוג האשראי S&P הותירה את דירוג האשראי של ארה"ב ברמה של "AAA", אבל חתכה את תחזית הדירוג מ"יציבה" ל"שלילית". המשמעות היא ש-S&P מזהירה את ארה"ב כי אם לא תטפל בגירעון הענק שלה, היא תספוג הורדת דירוג בעתיד.

המהלך מגיע בעקבות חילוקי הדעות לגבי התקציב וחוסר הסכמה בין הפוליטיקאים לגבי האופן שבו יש להתמודד עם הצרות הכספיות של הכלכלה הגדולה בעולם, זאת כאשר הצמיחה הכלכלית נותרה פושרת.

"עברו יותר משנתיים מאז תחילת המשבר האחרון, וקובעי המדיניות בארה"ב טרם הסכימו איך לצמצם את הגירעון התקציבי ולמנוע לחצים פיסקליים בטווח ארוך", מסביר אנליסט האשראי הבכיר בסוכנות S&P ניקולה ג'סוואן.

האנליסט עוד ציין כי סוכנות הדירוג נותנת לארה"ב מרווח זמן של שנתיים כדי שתציג שיפור בטיפול בגירעון התקציבי לפני הורדת הדירוג.

"אנו חוששים שקובעי המדיניות בארה"ב לא יודעים איך להגיע להסכם שיטפל בבעיות הקשורות בתקציב לטווח הבינוני והרחוק עד 2013", נכתב בדו"ח של הסוכנות. "אם לא תקבל הסכם שהשלכותיו יתקבלו עד אז, נבחן להוריד את דירוג האשראי שעומד כרגע על AAA".