על איזה 3 מניות דיבידנד ישראליות ממליץ ה-TheStreet?

טבע היא "אחת מ-10 המניות שקרנות הגידור קונות כמו משוגעות ברבעון האחרון" ■ "מה שמושך באמת באינקרדימייל הוא קופת המזומנים" ■ אם אלביט מערכות תפרוץ רמת 55 ד' היא תעלה ל-65 ד' בקלות

"טבע, אינקרדימייל ואלביט מערכות הן 3 מניות ישראליות המחלקות דיבידנד ששווה לשקול את ההשקעה בהן" כותב סקוט רוטבורט באתר TheSteet וממליץ גם למי מהמשקיעים שאינם מכירים, על קרן הנאמנות הנסחרת בוול סטריט, ILS, המשקיעה בפיזור נרחב בחברות ישראליות הנסחרות הן בוול סטריט והן בישראל.

על טבע אומר כותב המאמר כי תשואת הדיבידנד שלה עומדת על 1.7% ובכך היא אחת מחברות התרופות בעלת תשואת הדיבידנד הגבוהה בסקטור. ומציין כי הנפילה בשער המניה מתרכך כתוצאה מחלוקת הדיבידנד. לדבריו כאשר המניה נסחרת ברמה של כ-48 דולר הוא מאמין כי ההשקעה באחת מחברות הפרמצבטיקה הטובות בעולם משקפת לה דיסקאונט ממשי במחיר ומעריך כי עד סוף השנה יעלה מחירה ל-65 דולר. עוד מציין רוטבורט כי טבע היא "אחת מ-10 המניות שקרנות הגידור קונות כמו משוגעות ברבעון האחרון" וכן שמניית טבע הופיעה לאחרונה ברשימת 10 המניות של חברות הפועלות בתחום הבריאות שלהן יש את הסיכוי הגדול ביותר לעלות.

אינקרדימייל , אשר תשואת הדיבידנד שלה עומד על 11.3% היא אחת מחברות התוכנה והשירותים בעלות התשואה הגבוהה ביותר. רוטבורט מציין כי בין 2006-2010 כמעת שילשה החברה את הכנסותיה ורווחיה ומה שמושך באמת באינקרדימייל הוא קופת המזומנים ושווי המזומנים שלה שמסתכמת בכ-29.6 מיליון דולר בעוד שהתחייבויותיה ארוכות הטווח עומדות על 1.4 מיליון דולר בלבד. "המזומן נטו בהיקף של 28.4 מיליון דולר מהווה כ-40% מסך שווי השוק של המניה, כך שכ-3 דולרים מסך מחיר המניה מייצג כסף מזומן". לדבריו, המניה תשמש בכסף לשם המשך פיתוח של מוצרים יצירתיים או לרכישת חברות תוכנה ישראליות קטנות יותר או שהחברה תגדיל את הדיבידנד ותחזיר את הכספים למשקיעה. הוא גם מציין כי אינקרדימייל נסחרת במכפיל רווח של 8.5, כאשר אם מנטרלים את המזומן שבידייה המכפיל אף יורד. "אינקרדימייל בוודאי תעקוף את רמת השיא ב-52 השבועות האחרונים שנקבעה ב-8.1 דולר למניה ועשויה לעלות ל-10 דולר.

על אלביט מערכות , אשר תשואת הדיבידנד שלה עומדת על 0.7% נכתב ב-TheStreet כי היא תופסת מקום בראש רשימת התשואות של המניות במגזר ה-Aerospace & defence. בשנת 2010 איכזבו תוצאותיה הכספיות של החברה את המשקיעים, כאשר הכנסותיה ירדו והוצאות גדולות שביצעה החברה פגעו גם ברווחיה. כתוצאה מכך נסחרה מניה במהלך השנה האחרונה כברכבת הרים בין 50-55 דולר למניה. לדברי הכותב אם תצליח המניה לשבור את הטווח הנ"ל, היא עשויה להגיע בקלות לרמה של 65 דולר. "אני מאמין כי שנת 2011 תהיה השנה בה החברה יכולה להשתלט על מבנה ההוצאות שלה ולהתחיל להוציא אל הפועל את צבר ההזמנות הגדול שלה" כותב רוטבורט, ומוסיף כי הביקושים הגדלים מכיוונן של הכלכלות המתפתחות צפויות להגדיל את צמיחת החברה.