גורם בכיר בחשכ''ל: "הורדת התחזית לארה"ב לא משמעותית"

גורם בכיר בחשכ"ל: "אנו לא רואים הורדת דירוג בפועל באופק, לא בשלב המיידי ואפילו לא בטווח הבינוני. לכן אנו לא מוטרדים מיכולת הגיוס של הממשלה"

S&P הודיעה על הורדת תחזית דירוג האשראי של ארה"ב, אך בחשכ''ל לא מוטרדים מיכולת הגיוס של הממשלה. "אין מדובר באירוע משמעותי. אנו לא רואים הורדת דירוג בפועל באופק, לא בשלב המיידי ואפילו לא בטווח הבינוני. לכן אנו לא מוטרדים מיכולת הגיוס של הממשלה", כך אמר היום (ד') גורם בכיר באגף החשב הכללי במשרד האוצר בשיחה עם "גלובס". נזכיר כי אג''ח אמריקני מהווה בנצ'מארק לצורך קביעת התשואה (מחיר הגיוס) של איגרות חוב של שאר המדינות, והבכיר סבר כי "זה לא יגרום לקפיצה בתשואות".

יתרה מזו, הוסיף הבכיר כי "קראתי כבר דיווחים של בנקים להשקעות ברחבי העולם ואף אחד לא לוקח את ההורדה יותר מדי ברצינות, שכן כולנו מודעים לבעיות הקיימות בארה''ב. מה שכן, זה סוג של איתות ש'לא לעולם חוסן' ושצריכים להתייחס גם לארה''ב כאחת משאר המדינות".

נקודה נוספת שציינו באגף החשכ''ל היא העובדה שאין כעת בשוק ההון העולמי אלטרנטיבה לאג''ח האמריקני, שכן גם אירופה סובלת מבעית חוב קשה, כך שהחוב שלהם לא נראה מסוכן פחות.

באגף החשכ''ל, האחראי בין היתר על ניהול החוב של ישראל, מנצלים את האירוע לקרוא שוב להעלאה נוספת בדירוג האשראי של ישראל: "כל מה שקורה עכשיו בעולם מראה כי לישראל מגיעה העלאת דירוג נוספת. באופן יחסי, המדדים שלנו טובים יותר מרוב המדינות בעולם המערבי והמפותח - הגירעון הממשלתי, האבטלה, הצמיחה, האשראי - פשוט כל המדדים הללו הם יותר טובים. יתרה מזו, ישראל היא בין המדינות הבודדות בעולם שיחס החוב לתוצר שלה ירד - מדובר בנתון החשוב מכולם לצורך קביעת דירוג", ציין הבכיר.