תחמושת מול אמזון: וול מארט רוכשת Kosmix ב-300 מיליון דולר

רכישתה של Kosmix באה לסייע לחברה לבנות אסטרטגיית מסחר אלקטרוני, שתשלים את המסחר בסניפיה ברחבי העולם ותתן תשובה לפעולותיה של אמזון

ענקית הקמעונאות האמריקנית וול מארט רוכשת את Kosmix, חברת תוכנה שפיתחה פלטפורמה למדיה חברתית המאורגנת לפי תחומי העניין של החברים בה, בתמורה ל-300 מיליון דולר. וול מארט לא חשפה את פרטי העסקה.

על-פי הודעתה של וול מארט, תצטרף קוסמיקס, שהוקמה לפני שש שנים, אל חטיבת הטכנולוגיה של החברה, WalmartLabs@.

רכישתה של קוסמיקס באה לסייע לחברה לבנות אסטרטגיית מסחר אלקטרוני שתשלים את המסחר בסניפיה ברחבי העולם ותתן תשובה לפעולותיה של אמזון.

קוסמיקס ידועה בעיקר בזכות השירות החברתי TweetBeat, אותו היא מגדירה כ"מססננת מדיה חברתית לאירועים חיים". בנוסף, מפעילה החברה את האתר kosmix.com, שבו יכולים הגולשים למצוא תכנים חברתיים המסודרים על-פי נושאים. קוסמיקס גם עומדת מאחורי האתר RightHealth, אחד משלושת אתרי המידע הרפואיים המובילים בארה"ב.

מאז הקמתה גייסו מייסדיה של קוסמיקס, ונקי הארינאריאן ואננד רג'רמאן, כ-55 מיליון דולר ממשקיעי הון סיכון וממשקיעי אנג'ל, בהם טיים וורנר, Accel, ג'ון מילר ואד זנדר. העסקה צפויה לצאת לפועל עוד במחצית הראשונה של השנה. מבחינת מייסדי קוסמיקס מדובר באקזיט שני לאחר שמכרו את החברה הקודמת שלהם, Junglee, לאמזון ב-1998.