"יש עובדים בירושלים שממתינות להם משרות שמנות"

שלמה מעוז: "כשאת שבעה - לא מגיעה מספיק חמצן למוח" ■ שלי יחימוביץ': "אנחנו גם משועבדים לשלטון ולאינטרסים של קומץ בעלי הון, וגם לדפוסי צריכה"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' והכלכלן שלמה מעוז התארחו הערב בתוכנית "עושים סדר" בערוץ 2. השניים דיברו בעיקר על האינפלציה העולה ושחיקת ההכנסות של מעמד הביניים והמעמד הבינוני.

שלמה מעוז: "מחירי הבתים לא נמדדים במדד, ולכן הצעירים מרגישים שהכל בורח להם מהידיים. זוג צעיר עובד כמו חמור ולא מצליח לרכוש בית. הבעייה השנייה היא המסים העקיפים. יש קרטלים ומונופולים ששולטים במדינה, כמו הטלוויזיה הרב ערוצית וחברות הסלולר, ולכן ההכנסה הפנויה שבידי העובד הפשוט הולכת ונשחקת".

- היום חג הפסח ויש יותר ויותר עובדים שחווים חוויה של עבדות.

יחימוביץ': "את צודקת לגמרי. יותר ויותר עובדים חווים שעבוד חומלט למקום העבודה, ללא קידום וללא עלייה בשכר. מעמד הביניים נאלץ לשלם יותר ויותר על חינוך משלים ושירותים אחרים וזה שוחק אותו לגמרי. זה עושה גם טוב - מעלה את המודעות לתהליכים ההרסניים במדינה".

- הכל עולה לי יותר, איך יכול להיות שהשכר לא עולה בהתאמה?

מעוז: "הממשלה מנהלת מדיניות שלא מאפשרת העלאות שכר משמעותיות. המעסיקים מרוויחים מכך. וגם - יש את אלה שעובדים היום בירושלים ומחכים להם אחר כך משרות שמנות בתל-אביב. כשאת שבעה - לא מגיעה מספיק חמצן למוח".

יחימוביץ': "אנחנו גם משועבדים לשלטון ולאינטרסים של קומץ בעלי הון, וגם לדפוסי צריכה. גם מעסיקים קטנים ובינוניים חווים את הקשיים האדירים שדיברנו עליהם".