חוזרת לזירת המשפחתיות: ניסן TIIDA חדשה ואטרקטיבית

אחת המכוניות האנונימיות ביותר בפלח המשפחתיות הישראלי מוחלפת במכונית חדשה ואטרקטיבית ■ החידוש מתחיל בעיצוב, שנוטש את הביזאריות הגמלונית של הטידה הנוכחית

גם ניסן מתכוונת לחזור בגדול לפלח המשפחתיות הישראלי בשנה הבאה עם הגרסה החדשה-לגמרי של ה-TIIDA, שנקראת בארה"ב VERSA. החידוש מתחיל בעיצוב, שנוטש את הביזאריות הגמלונית של הטידה הנוכחית לטובת עיצוב נאה וידידותי לעין, שמזכיר את דגמי הדור החדש האמריקניים של ניסן. גרסת ההאצ'בק מזכירה שילוב בין המאזדה 3 האצ'בק והלקסוס CT200, למשל.

עוד מאפיין בולט של המכונית הוא צמיחה משמעותית במרחב הפנימי. הדור החדש של המכונית ניצב על פלטפורמה חדשה לגמרי, עם בסיס גלגלים שצמח ב-10 סנטימטרים ל-2.7 מ' והוא מציע כעת, על פי נתוני החברה, את מרחב הפנים הטוב ביותר בקבוצת המשפחתיות - הן בגרסת הסדאן והן בגרסת ה-5 דלתות.

גם עיצוב הפנים מהווה שדרוג רציני מאד לעומת הדגם היוצא ונראה כעת "בשרני" ואיכותי. באגף ההנעה מצוידת המכונית במנוע 1.6 ליטר חדש בהספק 107 כ"ס, שמשודך לתיבה רציפה (CVT) ומציע חיסכון משמעותי בדלק ובפליטה לעומת המנוע היוצא. לשוק האמריקני תצא המכונית כבר הקיץ אולם החברה עדיין לא נקבה במועדי ייצוא. עם זאת, לאור השינוי בתקנות הייבוא הישראליות, שמאפשרות לייבא ארצה מארה"ב רכב יפני בתקינה אמריקנית, לא נופתע אם ישראל תהיה אחד משווקי הייצוא הראשונים של המכונית, שמיוצרת במקסיקו.