RBC שוריים על שוק המניות: הרווחיות תימשך גם ב-2012

בית ההשקעות RBC רואים 3 סיבות לאופטימיות: "מדד ה-VIX ישאר נמוך גם בשנה הקרובה" ■ "האינפלציה הגבוהה ותשואת האג"ח הגבוהה מעודדות את מכפיל הרווח בשוק"

למרות הבהלה שזרעה חברת הדירוג S&P שאיימה על דירוג האשראי של ארה"ב, בבית ההשקעות RBC דווקא אופטימיים מאוד לגבי השוק האמריקני. "שוק המניות האמריקני ימשיך לצמוח בשנה הקרובה", כך מעריכים בבית ההשקעות RBC שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן בסקירה שהגיעה לידי "גלובס" ומעידה על עמדה שורית במיוחד לגבי שוק המניות בארה"ב. ב-RBC נותרים אופטימיים מאוד לגבי כיוון השוק בתקופה הקרובה ובנימוק הערכה כי שוק המניות פונה לכיוונים אופטימיים יותר, מציינים 3 סיבות מרכזיות:

האינדיקטוריים הכלכליים לטווח הארוך מצביעים על כך שהרווחיות תימשך גם בשנת 2012. סיבה שנייה נוגעת למדד ה-VIX (הידוע בכינויו מדד הפחד), על פי אנליסט המאקרו של RBC מדד זה ישאר נמוך גם בשנה הקרובה. הסיבה השלישית שמזינה את האופטימיות של בית ההשקעות היא האינפלציה הגבוהה ותשואת האג"ח הגבוהה שמעודדות את מכפיל הרווח בשוק, המהווה אינדיקציה חיובית.

כלכלני RBC ממליצים לראות בחולשות מחזוריות כהזדמנות וכמו כן ממליצים בתשואת יתר על הסקטורים: אנרגיה, טכנולוגיה ותעשייה. "הרבה יותר קשה למצוא הזדמנויות ארביטראז' פשוטות על פי הערכות שווי ותמחור", מציין זייבלוק והוסיף כי בשנים האחרונות המשקיעים צריכים להתבסס על פקטורים שונים שאינם תלויים בתמחור.

אנליסט המאקרו של RBC, מיילס זיבלוק ציין כי נתוני המאקרו בארה"ב הכבידו מאוד על שוק המניות וגרמו לטלטלה בשוק. אך כאמור, להערכת בית ההשקעות השוק ימשיך לטפס ב- 9-12 החודשים הקרובים. נזכיר כי סוכנות דירוג האשראי S&P הודיעה בתחילת השבוע כי תחזית דירוג החוב הריבוני של ארה"ב הופכת ל"שלילית" לעומת "יציבה", מה שעלול להוביל לכך שהכלכלה הגדולה בעולם תאבד את הדירוג המושלם "AAA" ממנו היא נהנית כל השנים.

בהתייחס לאיום של S&P, מעריכים כלכלני RBC כי ההודעה של סוכנות הדירוג הייתה מפתיעה אך המסר שלה לא היה מפתיע כלל. עוד ציינו את האזהרה של חברת הדירוג כגורם מאקרו מרכזי שגרם לטלטלה במדדים. "היה זה איתות למקבלי ההחלטות בוושינגטון להתחיל לפעול".