IMF על הגרעון האמריקני: "לא התקבלו החלטות מהותיות"

אחרי S&P גם בקרן המטבע הבינלאומית מביעים חששות על הכלכלה הגדולה בעולם: "לארה"ב אין תוכנית אמינה כדי להקטין את הגרעון המדיני שלה בטווח הבינוני"

אחרי שסוכנות הדירוג S&P חתכה את תחזית הדירוג של ארה"ב מ"יציבה" ל"שלילית", קרן המטבע הבינלאומית (IMF) מביעה חששות מפני התמודדות הכלכלה הגדולה בעולם עם הגרעון העצום שלה. אוליבר בלנצ'רד, כלכלן בכיר ב-IMF, אמר לעיתון צרפתי כי לארה"ב אין תוכנית אמינה כדי להביא לצמצום הגרעון שלה.

לטענת בלנצ'רד הפערים האידיאולוגים בין הדמוקרטים לרפובליקנים מעכבים קבלת החלטות מהותיות בנוגע לעתיד הכלכלה. "יש סיבות לדאגה", אמר בלנצ'רד. "לארה"ב אין בינתיים תוכנית אמינה כדי להקטין את הגרעון המדיני שלה בטווח הבינוני. החלטות מהותיות עדיין לא התקבלו".

כזכור, המהלך של S&P מגיע בעקבות חילוקי הדעות לגבי התקציב וחוסר הסכמה בין הפוליטיקאים לגבי האופן שבו יש להתמודד עם הצרות הכספיות כאשר הצמיחה הכלכלית נותרה פושרת. "עברו יותר משנתיים מאז תחילת המשבר האחרון, וקובעי המדיניות בארה"ב טרם הסכימו איך לצמצם את הגירעון התקציבי ולמנוע לחצים פיסקליים בטווח ארוך", מסביר אנליסט האשראי הבכיר בסוכנות S&P ניקולה ג'סוואן.

בנוגע לכלכלת גוש האירו אמר בלנצ'רד כי הוא מודאג מכך שהכלכלות הקטנות בגוש האירו לא יצליחו לשמור על צמיחה מקומית והוסיף כי יש להביא לשינוי מהותי. "המדינות הפריפריאליות בגוש האירו לא יצליחו להציל את עצמן דרך קיצוצים בלבד, יש להביא לרפורמות. המדינות חייבות להבין שהמאמצים חייבים להיות אפקטיביים גם בטווח הארוך".