זינוק בהוצאות הלובינג של טבע ברבעון: 1.44 מיליון דולר

בשנת 2010 כולה הסתכמו הוצאות הלובינג של טבע בכ-2.9 מיליון דולר ■ טבע פרשה לפני כשנה מהארגון שמאגד את החברות הגנריות בארה"ב - GPhA

עלייה חדה נרשמה בהוצאות של חברת התרופות טבע על פעילויות הלובינג (שדולה) שלה בארה"ב ברבעון הראשון. טבע עקפה לראשונה רף של מיליון דולר בהוצאות הרבעוניות בתחום זה, והגיעה לסכום של 1.44 מיליון דולר. מדובר על זינוק של 76% ביחס להוצאות הלובינג ברבעון המקביל. ביחס לרבעון הקודם, טבע יותר מהכפילה את הוצאות הלובינג. לשם השוואה, בשנת 2010 כולה הסתכמו הוצאות הלובינג של טבע בכ-2.9 מיליון דולר.

טבע, המנוהלת על-ידי שלמה ינאי, היא חברת התרופות הגנריות הגדולה ביותר בעולם, והיא פעילה גם בתחום התרופות המקוריות. טבע פרשה לפני כשנה מהארגון שמאגד את החברות הגנריות בארה"ב, GPhA, והיא ממשיכה לקדם את ענייניה בעצמה.

פעילות הלובינג של טבע כוללת גם תחומים שלא שייכים לפעילות הגנרית שלה, כמו קידום סוגיות שנוגעות לתחום בריאות האישה במסגרת רפורמת הבריאות בארה"ב. מהדיווח שהעבירה אתמול טבע לרשויות האמריקניות עולה שפעילות הלובינג שלה כללה, בין היתר, קידום נושאים שקשורים לקידום תרופות גנריות, ענייני פטנטים ונושאים הקשורים להסכמי סחר בין ארה"ב לישראל. טבע פועלת לקידום ענייניה באמצעות לוביסטים שפעילים במסדרונות הממשל האמריקני - הקונגרס, משרד הפטנטים, המשרד הפדרלי לסחר חוץ וכן ברשויות נוספות.

טבע מוציאה סכומים גבוהים יותר מחברות גנריות מתחרות. Mylan לדוגמה הוציאה ברבעון הראשון 742 אלף דולר ווטסון הוציאה 650 אלף דולר. אולם הסכומים שחברות התרופות הגדולות, יצרניות התרופות המקוריות, מוציאות על פעילויות הלובינג שלהן, גבוהים יותר משל טבע. ברבעון הראשון של השנה אלי לילי הוציאה כמעט 2.5 מיליון דולר, מרק הוציאה יותר מ-3.5 מיליון דולר ופייזר כ-3.8 מיליון דולר. טבע נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב, ושווי השוק שלה הוא 44.2 מיליארד דולר.