בטר פלייס חתמה על הסכם אסטרטגי בסין

החברה חתמה על הסכם שיתוף-פעולה נרחב עם חברת החשמל השנייה בגודלה בסין ■ גורמים בענף: "זוהי פריצת דרך חשובה הן לבטר פלייס והן לחברה לישראל"

חברת "בטר פלייס" חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם אחת משתי חברות החשמל הלאומיות הגדולות בסין, "SOUTHERN POWER GRID" - כך נודע ל"גלובס".

החברה הסינית, שבסיסה בגואנגזו, מדורגת במקום ה-156 ברשימת 500 החברות הגדולות של "פורצ'ן", עם הכנסות שהסתכמו בשנה שעברה בכ-57 מיליארד דולר. החברה מספקת חשמל לשטח של כמיליון ק"מ רבוע שבו מתגוררים כ-250 מיליון איש.

טיבו של שיתוף הפעולה טרם פורסם אולם הוא צפוי להתמקד ככל הנראה בפיתוח טכנולוגיית "רשת חכמה" (SMART-GRID), שיכולה לתמוך בטעינת כלי רכב ובאגירת חשמל, ובפיתוח עמדות טעינה. העיתונות הסינית מסרה, שככל הנראה שיתוף הפעולה לא יכלול את יישום טכנולוגיית "תחנות החלפת הסוללות" של בטר פלייס. יצוין כי חברת החשמל הלאומית של סין עוסקת כיום באופן פעיל בפרישת תשתית טעינה לרכב חשמלי במספר ערים בשטח פעילותה, כחלק מתוכנית האב של הממשלה הסינית.

בענף מעריכים כי ההסכם מהווה פריצת דרך חשובה לשוק הסיני הן ל"בטר פלייס" והן לחברה לישראל, בעלת המניות העיקרית שלה, שפועלת בכל העולם להרחבת פעילותה בתחום ייצור החשמל.

בחברת "בטר פלייס" סירבו להגיב על הידיעה.