ירידות בשוקי אסיה; הסחורות מזנקות - מחיר הכסף בשיא

המסחר במזרח הרחוק אופיין היום במחזורים דלילים מהרגיל בשל חופשות החגים ■ על הסנטימנט העיקו דוחות כספיים מאכזבים

דוחות כספים מאכזבים מצד חברות אלקטרוניקה העיקו היום (ב') על בורסות אסיה, שמחקו את העליות מתחילת היום וננעלו בירידות. מדד MSCI אסיה, המהווה בנצ'מרק לבורסות במזרח, מחק עלייה של 0.1% וירד ב-0.3%. שוקי המניות באוסטרליה, ניו זילנד והונג קונג היו סגורים היום לרגל חגים, כך שמחזורי המסחר במזרח הרחוק היו דלילים מהרגיל.

המשקיעים מאוכזבים מדוחות כספיים שפרסמו חברות כמו יצרנית המחשבים אייסר (Acer), תאגיד הענק ההודי Reliance ויצרנית הפלדה השלישית בגודלה בעולם Posco. במקביל, מחירי הסחורות כמו הנפט, הזהב והכסף ממשיכים לעלות, כאשר מחיר הכסף קופץ בכ-6% לשיא של 49 דולר לאונקיה.

"המשקיעים מעדיפים כעת לשבת על הגדר כך שאנו לא צפויים לראות מהלכים גדולים כרגע", אמר לסוכנות בלומברג נאוקי פוג'יארה, מנהל השקעות ב-Shinkin Asset Management שבטוקיו. "יפן בדרך לחגוג את 'שבוע הזהב' והיום ישנם שווקים רבים סגורים לרגל חגים, כך שאין מהלכים מרגשים בבורסות. אנשים ממתינים לפרסום דוחות כספיים נוספים".

הבורסה בסין נסחרה היום בירידות נוכח העלייה במחיר הנפט, הנושק כבר ל-113 דולר לחבית. בשוק חוששים כי העלייה בנפט תמשיך לחמם את האינפלציה בסין, מה שיגרור צעדים נוספים מצד הממשל לקרר את הצמיחה, כפי שעשה בחודשים האחרונים באמצעות העלאות הריבית במשק והגבלת האשראי שנותנים הבנקים.